چرا ام البنین نمی خواست در منزل امام علی(ع) «فاطمه» خطاب شود؟

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 12:1:26
چرا ام البنین نمی خواست در منزل امام علی(ع) «فاطمه» خطاب شود؟

مشهد- الکوثر: استاد و پژوهشگر علوم اسلامی گفت ام البنین همسر امام علی(ع) با ادب بسیار درباره حضرت فاطمه (س) سخن می گفت و برای آن که فرزندان ایشان با شنیدن نام «فاطمه» به یاد مادرشان نیفتند و اندوهگین نشوند اصرار داشت که با این نام صدا زده نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمدرضا سیبویه استاد علوم اسلامی در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از مشهد مقدس پخش می شود درباره فاطمه ام البنین همسر امام علی(ع) گفت: علما و دانشمندان بسیاری در تألیفات خود به جایگاه ام البنین پرداخته و گفته اند ایشان از زنان فاضله و آگاه در حق اهل بیت علیهم السلام و صادق در دوستی با آنان و وفاداری به آنان بود و او نیز نزد اهل بیت جایگاهی بلند و رفیع داشت.

همچنین تماشا کنید:

زیارت أم البنین با صدای مداح نصیر النجفی

استاد سیبویه درباره فضیلت های ام البنین گفت: ام البنین علیها السلام زنی سخنور و باتقوا و زاهد و پرهیزکار بود و فرزندان حضرت فاطمه (س) را بر فرزندان خودش ترجیح می داد و به آنان بسیار احترام می گذاشت. ام البنین به مرحله ای از شناخت و بصیرت رسیده بود که وقتی وارد خانه امیرالمومنین (ع) شد امام حسن و امام حسین علیهما السلام بیمار بودند و او تا صبح بر بالین آنها بیدار ماند و مانند مادری مهربان با آنان با روی خوش و به لطف سخن می گفت به طوری که حضرت زینب (س) احترام زیادی برای ام البنین قائل بود و هر عید به دیدار او می رفت.

این استاد حوزه درباره ادب ام البنین نیز گفت، او زمانی که وارد خانه امیرالمومنین (ع) شد برای رعایت حال فرزندان حضرت فاطمه (س) نپذیرفت که امام او را «فاطمه» صدا بزند زیرا با این کار، فرزندان حضرت فاطمه (س) به یاد مادرشان می افتادند و غم و اندوه آنان تازه می شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 12:0:36