عبدالباری عطوان: ترزامی در دیدار با ولیعهد عربستان به مسئله حقوق بشرتمرکز نخواهد داشت

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 7:43:50
عبدالباری عطوان: ترزامی در دیدار با ولیعهد عربستان به مسئله حقوق بشرتمرکز نخواهد داشت

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم معتقد است: نخست وزیر انگلیس مسائل حقوق بشر را بر منافعش برتری نخواهد داد و در دیدار با ولیعهد یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در درجه اول بر مسائل اقتصادی و تجاری تمرکز خواهد کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان »، سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در پاسخ به این سؤال که آیا فشارها از طرف احزاب مخالف دولت انگلیس و نهادهای حقوق بشری برای اینکه نخست وزیر انگلیس قاطعانه مسائل یمن و پرونده های دیگر را با ولیعهد سعودی بررسی کند نتیجه خواهد داد، گفت: من معتقدم این فشارها دولت محافظه کاران به ریاست ترزا می را از مواضع حمایتی انگلیس از عربستان به ویژه در مورد یمن منصرف نمی کند، چرا که سیاست های دو کشور در این زمینه هماهنگ است.

وی افزود: آنچه برای ترزا می اهمیت دارد فروش تسلیحات است و وی تلاش می کند تا ممنوعیت هایی راکه در مورد فروش تسلیحات به عربستان وجود دارد لغو کند. نهادهای حقوق بشر گفته اند اوضاع در یمن فاجعه بار است و این کشور تحت محاصره قرار دارد، قحطی و گرسنگی در آنجا بیداد می کند، 17 میلیون انسان از سوء تغذیه رنج می برند، یک میلیون نفر به دلیل آلودگی آب به وبا مبتلا شده اند و حقوق ماهیانه کارمندان 12 ماه است پرداخت نشده است.

عطوان گفت: با این وجود من معتقدم این اوضاع فاجعه بار و فشارها از سوی طرف های مختلف، مواضع دولت محافظه کاران انگلیس را تغییر نخواهد داد. از شاهزاده بن سلمان نیز استقبال بسیار باشکوهی صورت خواهد گرفت و وی در مراسم شام با ملکه انگلیس شرکت و با شاهزاده چارلز ولیعهد و همچنین نخست وزیر انگلیس دیدار می کند. وزیر خارجه انگلیس گفته است فروش تسلیحات به عربستان با قوانین بین المللی همخوانی دارد و این به معنای استقبال از این موضوع است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 7:43:20