ممنوعیت فروش نوشابه های انرژی زا به افراد کم تر از 16 سال در انگلیس

سه شنبه 15 اسفند 1396 - 9:43:36
ممنوعیت فروش نوشابه های انرژی زا به افراد کم تر از 16 سال در انگلیس

تهران- الکوثر: افراد کم تر از 16 سال در انگلیس، از این پس نمی توانند نوشابه های انرژی زای دارای بیش از 150 میلی گرم کافئین در هر لیتر، بخرند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه گاردین نوشت از دیروز (دوشنبه ) اغلب فروشگاه های زنجیره ای در انگلیس، فروش نوشابه های انرژی زا را به افراد کم تر از 16 سال ممنوع کردند ، زیرا کارشناسان بهداشت اعلام کرده اند فراوانی شکر و کافئین در این نوشابه ها، برای سلامت افراد مضر است و کودکان و نوجوانان را به رفتارهای غیراجتماعی سوق می دهد.
 فروشندگان در انگلیس، از امروز به منظور فروش نوشابه های انرژی زا به نوجوانان و جوانان، کارت شناسایی معتبر خواهند خواست تا از بالاتر از 16 سال بودن خریدار، مطمئن شوند. شماری از فروشگاه های زنجیره ای در انگلیس، از ابتدای سال جاری این ممنوعیت را داوطلبانه اجرا می کردند.
به نوشته گاردین، نوشابه های انرژی زا همچون رد بول (Red Bull) و راکستار (Rockstar)، این روزها در میان کودکان و نوجوانان انگلیسی محبوبیت دارد و کودکان بیش از بزرگسالان آن را می خرند. نوشابه های انرژی زا، مملو از شکر و کافئین است و بر روی قوطی ها و بطری های حاوی بیش از 150 میلی گرم کافئین در هر لیتر،  باید نوشته شود که برای مصرف کودکان و نوجوانان، زنان باردار، زنان شیرده و یا افراد حساس به کافئین، مناسب نیست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 15 اسفند 1396 - 9:42:17

دسته بندی :