اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

یک شنبه 13 اسفند 1396 - 21:57:44
اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

دمشق- الکوثر: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، با اشاره به تجاوز نظامی ترکیه به منطقه عفرین سوریه بر غیرقابل اعتماد بودن ترکیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد رئیس جمهور سوریه در دیدار با مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، هماهنگی قبلی و دائمی بین سوریه و کشورهای دوست درباره مسایل مختلف در مرحله حساس کنونی منطقه را ضروری دانست.

در این دیدار بر فراهم کردن زمینه مشترک و درک روشن مهم ترین نتایج کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی تاکید شد. در این دیدار همچنین تاکید شد استفان دی میستورا میانجی بین المللی باید صرفا به نقش خود به عنوان تسهیل کننده گفتگوها عمل کند.

پیامدهای تجاوز نظامی ترکیه به عفرین و مواضع خصمانه آنکارا در قبال دمشق از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار رئیس جمهور سوریه و هیئت ایرانی بود.

بشار اسد تاکید کرد مردم سوریه تصمیم نهایی و اصلی را درباره آینده سیاسی خود و کشورشان اتخاذ می کنند و هیچ طرف دیگری اجازه تصمیم گیری به جای مردم سوریه را نخواهد داشت.

وی تجاوز کنونی ترکیه به عفرین را نشانه جدیدی از ادامه یافتن سیاست های خصمانه این کشور علیه سوریه توصیف کرد و افزود این تجاوز بار دیگر ثابت کرد به این سیاست و اتخاذ کنندگان آن نمی توان اعتماد کرد.

جابری انصاری نیز در این دیدار اعلام کرد ایران به هماهنگی و رایزنی دائمی با سوریه در زمینه های مختلف پایبند است.

وی تاکید کرد هرگونه تلاش ایران برای حل سیاسی بحران سوریه با توافق با مقامات این کشور صورت خواهد گرفت و سوریه و مردم آن جایگاه ویژه ای نزد دولت و مردم ایران دارند.

بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه و همچنین غسان عباس مدیر بخش آسیا در وزارت امور خارجه سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

جابری انصار پیش از این، با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار تازه ترین تحولات مربوط به گفتگوهای صلح سوریه و دستور کار نشست مشترک قریب الوقوع مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه را بررسی کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 اسفند 1396 - 21:57:34