شرط ایران برای مذاکره درباره موشک‌هایش اعلام شد!

شنبه 12 اسفند 1396 - 16:43:58
شرط ایران برای مذاکره درباره موشک‌هایش اعلام شد!

تهران- الکوثر: سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفت شرط مذاکره درباره موشک‌های ایران، نابودی سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های برد بلند آمریکا و اروپا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار مسعود جزایری با اشاره به مطرح شدن بحث مذاکره در مورد توان موشکی ایران، گفت: «آنچه آمریکایی‌ها از سر استیصال در خصوص محدودسازی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند، آرزوهای دست‌نیافتنی آمریکایی‌ها و ناشی از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌ای آنها به حساب می‌آید».

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هیچ کشوری حق دخالت در امور ایران را ندارد، تصریح کرد: مذاکره در خصوص امور دفاعی و موشکی و مقاومت در منطقه با رژیم‌هایی که به دفعات خودکامگی و سلطه‌گری آنها به اثبات رسیده جز هذیان گویی چیز دیگری نیست.

این مقام ارشد نظامی ایران افزود: چنانچه قرار بود ارتقاء توان دفاعی کشورمان تحت تأثیر برخی مذاکرات و مراودات سیاسی و دیپلماسی واقع شود، امروز در وضعیتی نبودیم که تا این حد آمریکا در برابر ایران در موضع ضعف قرار گیرد.

شایان ذکر است دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه ژانویه، تهدید کرد که اگر تهران اقدام به محدودساختن برنامه موشک‌های بالستیک خود نکند، واشنگتن از توافقنامه هسته‌ای (برجام) خارج خواهد شد. قدرت‌های اروپایی تحت فشار هستند تا توافق هسته‌ای ایران را تا روز دوازدهم ماه مه طبق نظر ترامپ اصلاح کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 12 اسفند 1396 - 16:43:49