استاد الازهر در گفتگو با الکوثر: افراط گرایان از اهل سنت نیستند

شنبه 12 اسفند 1396 - 12:0:14
استاد الازهر در گفتگو با الکوثر: افراط گرایان از اهل سنت نیستند

قاهره- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر گفت گروه های متعصب و افراطی که در زمین فساد به پا می کنند، از اهل کتاب و سنت نیستند بلکه پیرو افرادی هستند که دین را بر اساس اهداف دنیوی و منافع شخصی خود تفسیر می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد عبدالوارث عثمان در برنامه «البنیان» شبکه جهانی الکوثر که در قاهره تولید می شود گفت: غیرممکن است گروه متعصبی را پیدا کنید که وابسته به کتاب یا سنت یا علما باشد بلکه چنین گروه هایی عمدتا وابسته به یک شخص خاص هستند و با نام همان شخص هم نامیده می شوند.

این استاد فقه تطبیقی در دانشگاه الازهر افزود: چنین گروه هایی دین را از شخصی می آموزند که دین و احکام دین را طبق هوی و هوس و اهداف شخصی اش تفسیر می کند تا بتواند رهبر و سرکرده آنان شود و سپس با بهره گیری از نادانی آنان، به نام دین بر آنها تسلط یابد. اعضای این گروه ها مطیع و سرسپرده آن شخص می شوند و در زمین فساد به پا می کنند و بیگناهان را می کشند و آواره و هتک حرمت می کنند و اموالشان را به غارت می برند و هیچ کس نیست که آنان را مهار و کنترل کند زیرا فقط از یک نفر دستور می گیرند.

استاد عبدالوارث عثمان که در مسجد رأس الحسین قاهره با شبکه الکوثر سخن می گفت افزود: چنین افرادی همواره دین را طبق هوی و هوس خود تفسیر می کنند و وابسته به شخص خاصی هستند که فقیه یا رهبر توصیف می شود و در نهایت آنان را به سمت پرتگاه و تفرقه بین امت پیش می برد و امت اسلامی را امتی پراکنده و دچار اختلاف جلوه می دهد که رو به افول است. عمدتا در پشت پرده چنین اقداماتی، انگیزه های دنیوی و منافع شخصی و منافع دشمنی وجود دارد که خیر و صلاح اسلام را نمی خواهد و با بهره برداری از این افراد نادان به تفرقه افکنی و تحریف دین می پردازد. دشمن با این شیوه، امت اسلامی را تکه تکه می کند و آن به کشورهای کوچک تقسیم می کند تا بتواند بر آنها مسلط باشد و هرچه می خواهد از آنان بگیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


شنبه 12 اسفند 1396 - 11:52:26