روز خونین در عفرین

جمعه 11 اسفند 1396 - 4:11:0
روز خونین در عفرین

دمشق- الکوثر: در درگیری‌های شدید روز پنج شنبه بین نیروهای مردمی سوریه و ارتش ترکیه در اطراف شهر عفرین، یک بالگرد ارتش ترکیه سرنگون شد و دهها نفر از نیروهای دوطرف کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم مکتبی جانشین فرمانده نیروهای مردمی سوریه در عفرین روز پنج شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت یکی از نیروهای مردمی سوریه با آتش ضدهوایی، یک فروند بالگرد ارتش ترکیه از نوع کبرا را در روستای جالو از توابع شهرک راجو در مرز سوریه با ترکیه سرنگون کرد. وی افزود، این بالگرد یکی از سه بالگرد ارتش ترکیه بود که به نیروهای مردمی سوریه در شهرک راجو حمله کردند.

مکتبی درباره سرنوشت خلبانان این بالگرد گفت در این باره اطلاعی ندارد زیرا این بالگرد در فاصله دو کیلومتری مواضع نیروهای مردمی سوریه سقوط کرد.

وی افزود، در واکنش به سرنگون شدن این بالگرد ارتش ترکیه، چهار فروند هواپیمای جنگنده این کشور مواضع نیروهای مردمی سوریه را در شهرک راجو بمباران کردند که بر اثر آن 18 تن از نیروهای مردمی کشته و سه نفر زخمی و 19 نفر نیز مفقود شدند.

در همین حال فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه نیز اذعان کرد در درگیری های روز پنج شنبه در منطقه عفرین سوریه هشت نظامی ترکیه کشته و 13 نفر نیز زخمی شدند. در بیانیه ارتش ترکیه آمده است مجروحان برای درمان به بیمارستان هایی در داخل ترکیه منتقل شدند.

ارتش ترکیه در ماه ژانویه حمله به عفرین را با هدف پایان دادن به سیطره یگان های مدافع خلق بر این منطقه آغاز کرد. آنکارا یگان های مدافع خلق را سازمان تروریستی مرتبط با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می داند که از سه دهه پیش علیه دولت ترکیه سلاح به دست گرفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 11 اسفند 1396 - 4:10:50

دسته بندی :