روسیه: احتمال تكرار نمایش خان شیخون در سوریه وجود دارد

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 17:21:38
روسیه: احتمال تكرار نمایش خان شیخون در سوریه وجود دارد

تهران- الكوثر: دستیار دبیر شورای امنیت ملی روسیه در امور بین‌الملل گفت مقامات سوریه همواره از پیدا كردن مواد شیمیایی سمی در مناطق آزاد شده از سیطره تروریست ها در این كشور خبر می‌دهند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الكساندر وندیكتوف درباره وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه به خبرگزاری روسی اسپوتنیك گفت، زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه زیر نظر سازمان منع تسلیحات شیمیایی منهدم شد و دمشق به همكاری با كارشناسان این سازمان ادامه می‌دهد. با این حال دولت سوریه همواره از پیدا كردن مواد سمی در مناطقی که از دست تروریست‌ها آزاد می‌شود خبر می‌دهد.

دستیار دبیر شورای امنیت ملی روسیه خاطرنشان كرد، با توجه به آنچه سال گذشته در خان شیخون روی داد و به حملات موشكی آمریكا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه انجامید، اعضای شورای امنیت ملی روسیه معتقدند این احتمال وجود دارد كه معارضان مسلح سوریه از مواد شیمیایی استفاده كنند تا بهانه‌ای برای حملات جدید آمریكا و هم پیمانانش به مواضع ارتش سوریه فراهم شود.

پیش از این اعلام شده بود كمیته مستقل بین المللی برای تحقیق درباره ارتكاب جنایت در سوریه در حال بررسی گزارش ها درباره احتمال استفاده از گاز سمی کلر در غوطه شرقی و ادلب است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 17:20:58