دادگاه شیخ علی سلمان به هشتم مارس ۲۰۱۸ موکول شد

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 20:53:58
دادگاه شیخ علی سلمان به هشتم مارس ۲۰۱۸ موکول شد

منامه- الکوثر: رژیم آل‌خلیفه جلسه دادگاهی «شیخ علی سلمان»، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین، را به هشتم مارس 2018 موکول کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادگاه رژیم آل خلیفه پیشتر تاریخ ششمین جلسه محاکمه شیخ «علی سلمان» را که هم اکنون سه سال است در زندان بسر می‌برد ، به اتهام همکاری با قطر، یکم ماه مارس تعیین کرده بود.

شیخ «علی سلمان» در پی انقلاب 14 فوریه بحرین، سه سال پیش بازداشت و به چهار سال حبس محکوم شده است و سال آینده مدت محکومیتش به پایان می‌رسد.

بحرین در نظر دارد با پرونده‌سازی و محاکمه مجدد «شیخ علی سلمان» این بار به اتهام توطئه و جاسوسی برای قطر از آزادی و حضور وی درمیان مردم جلوگیری کند؛ به خصوص که انتخابات آتی مجلس بحرین نیز نزدیک است.

رژیم آل خلیفه با طرح ادعاهای ساختگی و ترفندهای امنیتی می‌کوشد سرکوب فعالان سیاسی و دینی را تشدید کند. 

مرکز حمایت از قربانیان شکنجه موسوم به «الخیام» در بحرین با اشاره به صدور احکام اعدام توسط سیستم قضایی رژیم آل‌خلیفه ضد مخالفان،  خواهان نجات کسانی شد که بر اساس محاکمه‌های ناعادلانه رژیم آل خلیفه به اعدام محکوم شده‌اند.

«محمد صفا» دبیرکل مرکز الخیام با اشاره به بازداشت فعالان حقوق بشر در بحرین تصریح کرد رژیم آل خلیفه درسرکوب مردم و نقض حقوق آنها و سرکوب مدافعان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی پیشی گرفته است.

همزمان «زید بن رعد الحسین»، کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل میزان موارد نقض حقوق بشر در بحرین را سرسام‌آور و فجیع خواند. بحرین از فوریه 2011 صحنه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی ضد رژیم آل‌ خلیفه است.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 15:16:48