قاسمی : انگلیس در قبال یمن رفتار صادقانه ای ندارد

دو شنبه 7 اسفند 1396 - 13:46:50
 قاسمی : انگلیس در قبال یمن رفتار صادقانه ای ندارد

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما شاهد رفتار غیرصادقانه دولت انگلیس در قبال یمن هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: انگلستان به رغم شعارهایی که برای حل و فصل صلح آمیز مسئله یمن مطرح می کند سعی دارد از ساز و کارهای بین المللی برای دفاع از متجاوز استفاده کند.
وی با اشاره به تلاش انگلستان برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل به اتهام ارسال سلاح به یمن گفت: ما هیچگونه ارسال سلاحی به یمن نداریم و این سخنان فرافکنی هایی است که می خواهند از وضعیت موجود در خصوص جنگ و خونریزی در یمن مطرح کنند.
­سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف تجاوز عربستان و ائتلاف به رهبری عربستان و جنگ در یمن تاکید کرده است.
قاسمی گفت:​ علاقه مندیم کسانی که سخن از یمن و دلسوزی درباره آن می کنند در مسیری حرکت کنند که وضعیت این کشور را پیچیده تر نکند.
وی افزود: تلاش دولت انگلستان برای دفاع از متجاوزانی که دست به جنایت در یمن می زنند امری ناپسند است و نقض در رفتار و گفتار انگلستان را نشان می دهد.
­قاسمی خاطر نشان کرد: جنگ و خونریزی که امروز در یمن اتفاق می افتد حاصل صدور سلاح های امریکایی و انگلیسی به یمن است.
وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران در تماس با بسیاری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آنها بحث و تبادل نظر کرده است، گفت: این قطعنامه کمکی به مردم یمن نخواهد کرد.
­سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار نظر بیشتر در این باره را منوط به نتایج جلسه بعدازظهر شورای امنیت سازمان ملل دانست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 7 اسفند 1396 - 13:46:44

دسته بندی :