حکم اعدام جوانی دیگر دربحرین صادر شد

دو شنبه 7 اسفند 1396 - 13:41:48
حکم اعدام جوانی دیگر دربحرین صادر شد

منامه- الکوثر: دیوان عالی بحرین صبح امروز حکم اعدام صادره علیه "حسین المرزوق" یک جوان انقلابی بحرین را نهایی وتایید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادستان جنایی بحرین در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) "المرزوق" و ۸ نفر از جوانان شیعه فعال را در قضیه ای تلفیفی و ساختگی متهم به انجام عملیاتی تروریستی و بمبگذاری در منطقه العکر بحرین در جولای سال ۲۰۱۶ (تیر ماه ۱۳۹۵) کرده بود.

در جولای سال ۲۰۱۶ در حین عبور خودروهای سلطنتی از منطقه العکر بحرین، در اثر تیر اندازی از سوی گارد ویژه سلطنتی به سمت خودرویی شخصی، راننده خودرو "خانم فخریه مسلم" درجا به شهادت رسید، در پی این رخداد که سر و صدای رسانه ای بسیاری ایجاد کرد، رژیم آل خلیفه در اقدامی عجیب و با وجود آثار اصابت گلوله  اعلام کرد این بانو در اثر "وقوع انفجار تروریستی" کشته شده است .

رژیم سرکوبگر آل خلیفه سپس  گروهی از جوانان شیعه فعالی و انقلابی منطقه "المعامیر" از جمله "المرزوق" را بازداشت و آنها را به انجام بمبگذاری در این منطقه متهم کرد.

در طی مراحل تحقیق و بازجویی جهت اخذ اعتراف متهم دو  پرونده به نام "حسن الحایکی" که جوانان فعال بحرینی نیز بود تحت شدیترین شکنجه ها به شهادت رسید.

با وجود به شهادت رسیدن الحایکی در زیر شکنجه، دادگاه بحرین در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) "الحایکی" را به حبس ابد، "المرزوق" را به اعدام و ۷ نفر دیگر را به تحمل ۳ سال حبس و سلب تابعیت از تمانی متهمان محکوم نمود. همچنین در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) دادگاه استیناف بحرین تجدید نظر اولیه در حکم های صادره در این پرونده را وارد ندانسته و پرونده برای صدور حکم نهایی به دیوان عالی فرستاده شده بود.

دادستانی بحرین پیش از این اعلام کرده بود مستندات این پرونده مبتنی بر گفته ها (اعترافات شفاهی) متهمین بوده است، این در حالیست که شواهد بسیاری حاکی از آن است که "حسین المرزوق" متهم اول که محکوم به اعدام است تحت شکنجه اعتراف کرده و متهم دوم "حسن الحایکی" نیز زیر شکنجه به شهادت رسیده است  و تصاویر پیکر شکنجه شده الحایکی بهترین شاهد بر این مدعا ست.

این اولین بار نیست که سیستم قضایی بحرین برای سرپوش گذاردن بر جنایت های نظام آل خلیفه از یک سو و از سوی دیگر برای انتقام جویی از جوانان فعال و انقلابی اقدام به پرونده سازی علیه آنان نموده و مخالفان خود را "تحت عنوان مبارزه با تروریسم" در محاکمه هایی ناعادلانه و زیر شکنجه محکوم به اشد مجازات می نماید.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 7 اسفند 1396 - 13:41:38