بن سلمان عادل الجبیر را توبیخ کرد: دیپلماسی را از اماراتی ها بیاموز!

دو شنبه 7 اسفند 1396 - 10:11:21
بن سلمان عادل الجبیر را توبیخ کرد: دیپلماسی را از اماراتی ها بیاموز!

بیروت- الکوثر: منابع عربستانی فاش کردند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به علت به تعویق افتادن مکرر سفرش به لندن زیر فشار مدافعان حقوق بشر، عادل الجبیر وزیر امور خارجه و محمد بن نواف سفیر عربستان در لندن را به شدت توبیخ کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «الوقت»، دکتر عبدالعزیز بن علی المقوشی یکی از مسئولان سفارت عربستان سعودی در لندن فاش کرد، بن سلمان با توبیخ این دو نفر گفت: «شما به جای دیپلماسی یاد گرفته اید که به مقامات انگلیسی پول و هدایای گران قیمت بدهید و آنها فهمیده اند که هر بار می توانند پول و هدایای بیشتری از شما بگیرند».

بن سلمان افزود: «دیپلماسی را از اماراتی ها بیاموزید»! و سپس به نقل از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفت: بعد از حملات رسانه های انگلیس به امارات، پیامهایی هشدار دهنده برای مقامات انگلیسی فرستادم و این مسئله موجب شد ترزا می نخست وزیر انگلیس پیام هایی برای دلجویی از من بفرستد ولی من نپذیرفتم و او را مجبور کردم با ارسال نامه ای رسمی از من عذرخواهی کند!

اما عادل الجبیر در پاسخ به بن سلمان گفت: «شنیده ام محمد بن زاید 100 میلیون دلار به ترزا می پرداخته است تا عذرخواهی کند و در نهایت هم ترزا می فقط به طور شفاهی عذرخواهی کرد و هیچ نامه ای ننوشت»!

بعد از این سخنان، بن سلمان به عادل الجبیر و محمد بن نواف هشدار داد اگر حملات رسانه های انگلیسی یا برخی مراکز تحقیقاتی دانشگاهی انگلیس علیه عربستان ادامه یابد، این دو را برکنار و موضعی تند در برابر ملکه پیر انگلیس اتخاذ خواهد کرد.

شایان ذکر است سازمان های مدافع حقوق بشر در انگلیس دولت این کشور را مجبور کرده اند سفر ولیعهد سعودی به لندن را که خبر آن را ترزا می یک ماه پیش اعلام کرده بود به تعویق بیندازد. این سازمان ها با ارسال نامه ای مشترک برای می تاکید کردند ولیعهد سعودی مسئول جنایات علیه فعالان حقوقی در این کشور از جمله بازداشت و شکنجه و سربه نیست کردن و اعدام آنان است. در این نامه همچنین ولیعهد سعودی به عنوان مسئول جنایات جنگی خطرناک در یمن معرفی شده که به جان باختن دهها هزار انسان بی گناه از جمله زنان و کودکان انجامیده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


دو شنبه 7 اسفند 1396 - 9:39:3