به رغم مخالفت آمریکا، عراق اس-400 می خرد

یک شنبه 6 اسفند 1396 - 9:1:25
به رغم مخالفت آمریکا، عراق اس-400 می خرد

بغداد- الکوثر: عراق قصد دارد برای دفاع از خاک کشور و حریم هوایی خود اس-400 بخرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حاکم الزاملی، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان عراق اعلام کرد این کشور قصد دارد برای دفاع از حریم هوایی خود سامانه موشکی پیشرفته اس-400 از روسیه خریداری کند.

وی یادآور شد در عراق، اماکن مقدس زیادی وجود دارد که از اهمیت معنوی زیادی برای ساکنان عراق برخوردار است و احتمال آن می رود که تروریست ها در صدد برآیند با استفاده از هواپیما به این اماکن مقدس حمله کنند.

این نماینده پارلمان عراق در این رابطه از حملات تروریستی به اماکن مقدس در شهر «سامراء» به ویژه مراقد امامین عسکریین یاد کرد که یکی از مراکز زیارتی مهم شیعیان به حساب می آید.

الزاملی تاکید کرد: «عراق حق دارد از سامانه ای مانند اس-400 برای حفاظت از خود برخوردار  باشد».

این سخنان در شرایطی بیان شد که هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه به عراق درخصوص عواقب خرید احتمالی سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه هشدار داد. هدر نائورت گفت: واشنگتن با بسیاری از کشورها از جمله عراق درخصوص محتوای قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (کاتسا) و عواقب عقد قراردادهای نظامی این کشورها با روسیه گفت وگو کرده است.

وی افزود: نمی دانم که آیا قراردادی میان عراق و روسیه درخصوص خرید سامانه موشکی اس-400 امضا شده است یا خیر؟

پیش از این سخنان نائورت، «ویکتور بوندارف» رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی پارلمان روسیه گفته بود: سوریه، عراق، سودان و مصر از کشورهایی هستند که به دنبال دریافت سامانه موشکی اس-400  روسی هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


یک شنبه 6 اسفند 1396 - 9:1:15