شرط سعودی‌ها برای بازگرداندن سفیر خود به آلمان

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 23:39:53
شرط سعودی‌ها برای بازگرداندن سفیر خود به آلمان

بیروت- الکوثر: با گذشت سه ماه از آغاز بحران دیپلماتیک بین برلین و ریاض‏، تنش بین دوطرف آرام نگرفته است و عربستان برای بازگرداندن سفیر خود به آلمان یک شرط گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت بازگشت سفیر عربستان به برلین به تشکیل دولت جدید در آلمان بستگی دارد. وی در مصاحبه با «دویچه وله» گفت: «نمی توان انتظار داشت سفیر عربستان پیش از تشکیل دولت جدید در آلمان به این کشور بازگردد».

الجبیر در عین حال روابط عربستان با آلمان را «ممتاز» توصیف کرد و گفت: ما این روابط را ارج می‌نهیم ولی با اظهارات مقامات آلمانی مشکل داریم و می‌خواهیم نارضایتی خود را از این اظهارات به روشنی اعلام کنیم. وی ابراز امیدواری کرد بازگشت روابط دوکشور به شکل سابق امکان پذیر باشد.

عربستان در ماه نوامبر 2017 دو روز پس از سخنان زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان درباره نقش عربستان در ماجرای استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، سفیر خود در آلمان شاهزاده خالد بن بندر بن سلطان را فراخوند. گابریل به طور غیرمستقیم ریاض را به ماجراجویی در منطقه خورمیانه متهم کرد و گفت اروپا باید در پیامی مشترک اعلام کند روحیه ماجراجویی که چند ماه است در حال گسترش است‏ پذیرفتنی نیست و در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.

در چنین شرایطی دویچه وله تاکید کرد اظهارات الجبیر در این مصاحبه نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن تنش ها بین دوطرف در افق دیده نمی‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 23:38:36

دسته بندی :