افشاگری روس‌ها درباره کمک آمریکا به تروریست‌های داعش

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 21:52:28
افشاگری روس‌ها درباره کمک آمریکا به تروریست‌های داعش

دمشق- الکوثر: منابع خبری روسیه روز چهارشنبه از اقدام بالگردهای آمریکایی به انتقال اعضای گروه تروریستی داعش از منطقه ای در استان الحسکه در شمال شرق سوریه پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد فیلم‌هایی که در پایگاه های ارتباطی یوتیوب و فیسبوک قرار داده شده‌اند فرایند جابجایی تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ائتلاف آمریکا را نشان می‌دهند.

در همین حال یک منبع در منطقه الحسکه به شرط افشا نشدن نامش به اسپوتنیک گفت مردم محلی شاهد نشست و برخاست مکرر بالگردهای آمریکایی در یک زندان محلی در منطقه‌ای که تحت حاکمیت کُردها است بوده‌اند.

منبع مورد استناد اسپوتنیک افزود این بالگردها در حال انتقال برخی از اعضای داعش هستند. برخی گزارش‌ها هم می‌گویند آمریکایی‌ها در حال انتقال مهمات به این زندان هستند.

پیشتر رسانه‌های عراقی هم گزارش داده‌ بودند بالگردهای ائتلاف آمریکایی عناصر داعش را از زندانی در الحسکه به پایگاهشان در نزدیکی روستای ابوهاجر، در شرق سوریه انتقال می‌دهند.

در گزارش رسانه‌های عراقی آمده است 100 تروریست داعشی که اکثر آنها خارجی هستند از دیرالزور سوریه به این زندان آورده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه چند ماه پیش از آمریکا به علت آموزش دادن شبه‌نظامیان افراطی در پایگاهش در نزدیکی «الحسکه» انتقاد کرد. مسکو می‌گوید واشنگتن قصد دارد از این افراد در قالب گروه خود به نام «ارتش جدید سوریه» استفاده کند. منابع مختلفی گفته‌اند اعضای «ارتش جدید سوریه» را تروریست‌های سابق داعش و جبهه‌النصره تشکیل می‌دهد.

اسپوتنیک نیز به نقل از شاهدان عینی نوشت هواپیماهای آمریکایی قبل از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر «المیادین» در اکتبر 2017 فرماندهان گروه تروریستی داعش را از آن خارج کرده‌اند.

محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز چند ماه پیش از اقدام آمریکا به انتقال تروریست‌های داعشی به افغانستان خبر داده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 21:52:15