چرا ایران پیشنهاد مذاکره با دولت ترامپ را نپذیرفت؟

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 21:8:15
چرا ایران پیشنهاد مذاکره با دولت ترامپ را نپذیرفت؟

کویت- الکوثر: یک روزنامه کویتی مدعی شد آمریکا به ایران پیشنهاد مذاکره مستقیم را برای حل مشکلات مختلف بین دوطرف در یک کشور بی طرف ارائه کرده ولی با پاسخ منفی ایران مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع در شورای عالی امنیت ملی ایران که به نام او اشاره نکرد نوشت؛ آمریکایی ها مسقط و ژنو را برای این مذاکرات پیشنهاد کردند. ابتدا صرفا قرار بود در مورد افراد دو تابعیتی که در ایران زندانی هستند گفتگو شود که بعدا پیشنهاد گفتگو و مذاکره محرمانه در ابعادی گسترده تر درباره اختلافات دوکشور ارائه شد.

به نوشته الجریده‏، تهران در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرد اعتماد خود را به آمریکا به ویژه پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ و مواضع او در مورد برجام ازدست داده است و تاکید کرد، شورای عالی امنیت ملی ایران با هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا مخالف است.

واشنگتن و تهران تا کنون واکنشی رسمی به این گزارش روزنامه کویتی نشان نداده اند.

شایان ذکر است دونالد ترامپ در چارچوب موضع گیری های خصمانه خود علیه ایران روز 13 اکتبر سال گذشته راهبردی سخت گیرانه در برابر ایران ارائه کرد و گفت که آمریکا با آنچه که نفوذ بی ثبات کننده ایران در منطقه توصیف شد‏، مقابله خواهد کرد. ترامپ همچنین ادامه اجرای توافقنامه هسته ای با ایران را تایید نکرده و خواستار ایجاد تغییراتی ریشه‌ای در آن شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 21:5:37

دسته بندی :