حکم اعدام ۶ جوان بحرینی تایید شد

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 13:53:40
حکم اعدام  ۶ جوان بحرینی تایید شد

منامه- الکوثر: دادگاه نظامی بحرین، تجدید نظر در حکم های اعدام صادره بر ضد ۶ جوان بحرینی (۱سرباز و ۵ تن از جوانان فعال شیعه) را وارد ندانسته و رای به اعدام‌ آنان، ۱۵ و ۷ سال حبس برضد بقیه متهمان پرونده و سلب تابعیت از تمام آنان داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دادگاه نظامی بحرین  «تجدید نظر» در احکام اعدام شش جوان بحرینی (۱سرباز و ۵ تن از جوانان فعال شیعه) را وارد ندانست و رای به اعدام‌  6نفر داد.

این دادگاه بقیه را هم به حبس های بلندمدت محکوم کرد ضمن اینکه همه ی این افراد سلب تابعیت نیز شدند.

این ۱۰ جوان در قضیه ای ساختگی متهم به طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین شده اند‌. حال آنکه قاضی های دادگاه نظامی از سوی همین فرمانده که طرف دعوی است تعیین میگردند!

دو تن از جوانانی که حکم اعدام در خصوص آنان صادر شده از مدافعان آیت الله عیسی قاسم بوده و یکی از آنان از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق است.

همچنین دادگاهی در  بحرین ۳ خواهر را برای پناه دادن به همسرانشان در پرونده ای سیاسی به تحمل ۳ سال حبس محکوم کرد. این خواهران "آمال علي، ايمان علي و فاطمة علي" متهم شده اند که به همسرانشان از که جوانان تحت تعقیب بحرین بوده اند پناه داده اند!

"محسن العالي و علي الشغل"  دو جوان مورد تعقیب پناه داده شده که همسر دو تن از این سه خواهرند نیز به همراه این سه خواهر در این پرونده به تحمل ۳ سال حبس محکوم شدند.

سازمانهای حقوقی بسیاری از جمله سازمان عفو بین الملل و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بارها در خصوص شکنجه، ربوده شدن و محاکنه ناعادلانه متهمان این پرونده بیانیه صادر کرده و خواستار توقف آن و لغو حکم های صادره شده اند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

 


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 13:53:13