غائبان بزرگ انتخابات امسال عراق

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 13:18:47
غائبان بزرگ انتخابات امسال عراق

بغداد- الکوثر: شماری از شخصیت های برجسته عراقی در انتخابات پارلمانی و محلی آینده عراق که قرار است 12 ماه مه آینده برگزار شود حضور نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یک مسئول بلندپایه در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نوشت، برخلاف انتخابات 12 سال اخیر عراق، در انتخابات آینده این کشور شماری از شخصیت هایی که از زمان اشغال عراق در سال 2003 به بعد نقش مهمی در حیات سیاسی این کشور داشتند، حضور نخواهند داشت.

وی افزود، ابراهیم الجعفری نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه کنونی و همچنین بیان باقر صولاغ وزیر سابق کشور و از مسئولان مجلس اعلای اسلامی عراق از جمله شخصیت های سرشناس غایب در انتخابات آینده هستند. حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر در دولت نوری المالکی، عادل عبدالمهدی معاون سابق رئیس جمهور، محمود عثمان از شخصیت های کرد، خالد العطیه از رهبران ائتلاف ملی، جلال الدین الصغیر از رهبران مجلس اعلا، و نصار الربیعی و حدود 20 شخصیت سرشناس دیگر عراقی در انتخابات آینده نامزد نشده اند. همچنین شخصیت های دیگری مثل سید عمار حکیم فهرست ارائه خواهند کرد ولی شخصا نامزد نخواهند شد.

علی البدری نماینده پارلمان عراق درباره علت حضور نداشتن این افراد در انتخابات آینده گفت، این افراد یا به این نتیجه رسیده اند که رأی نخواهند آورد یا اختلافات داخل احزابشان موجب کناره گیری آنها شده است یا این که وعده سمت هایی را در دولت جدید دریافت کرده اند.

در انتخابات آینده عراق 6904 نفر نامزد شده اند که از شمار نامزدهای انتخابات سال 2018 که بیش از 9 هزار نفر بود، کمتر است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 13:18:21