سازمان پزشکان بدون مرز:

بحران مسلمانان روهینگیا به پایان نرسیده است

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 9:34:31
بحران مسلمانان روهینگیا به پایان نرسیده است

تهران- الکوثر: سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد، بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به پایان نرسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان غیر دولتی «پزشکان بدون مرز» تاکید کرد، بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به پایان نرسیده است و آوارگان روهینگیا همچنان از بیم خشونت ها در حال فرار از میانمار به بنگلادش هستند.
این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد «اگر چه اخیرا شمار زیادی از آوارگان روهینگیا عازم بنگلادش نشده اند اما همچنان مشاهده می کنیم هر هفته صدها نفر از آنها با عبور از رودخانه ناف وارد این کشور می شوند.» در این بیانیه همچنین آمده است «آوارگان جدید با همان ناامنی ها، تهدیدات و حملاتی روبرو هستند که در داخل خانه های خود در روستاهایی که از آنها فرار کردند، روبرو بودند».
این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، از آغاز بحران اخیر، حدود 700 هزار آواره روهینگیایی از بیم کشتار ارتش میانمار وارد بنگلادش شده اند. 
بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز همزمان با اتخاذ نخستین اقدامات دولت بنگلادش برای بازگرداندن آوارگان روهینگیایی به میانمار منتشر شد.
لازم به ذکر است مقامات بنگلادش جمعه گذشته فهرستی از اسامی هزار و 673 خانواده یعنی 8 هزار و 32 نفر به عنوان نخستین گروه از اوارگان روهینگیایی که قرار است به میانمار بازگردند، ارائه کردند تا بدین ترتیب توافقنامه امضاء شده بین دولت های میانمار و بنگلادش در نوامبر سال گذشته اجرایی شود که این اقدام اعتراض برخی سازمان ها و فعالان حقوق بشر را بر انگیخته است.
به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، جنایات ارتش میانمار در فاصله ماه های اگوست و سپتامبر گذشته باعث مرگ بیش از 9 هزار روهینگیایی شده است. حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی که بر اساس قانون میانمار در سال 1982 از حق شهروندی محروم شده اند، در اردوگاه هایی در ایالت اراکان ساکن هستند و میانمار اقلیت روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از بنگلادش وارد میانمار شده اند. این درحالیست که سازمان ملل اعلام کرده است اقلیت دینی روهینگیا بیش از هر اقلیت دیگری در جهان مورد ظلم و ستم واقع شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 9:34:24