چرا نتانیاهو در کنفرانس مونیخ از ایران و حزب الله وحشت زده بود؟

سه شنبه 1 اسفند 1396 - 14:23:45
چرا نتانیاهو در کنفرانس مونیخ از ایران و حزب الله وحشت زده بود؟

تهران - الکوثر: چرا نتانیاهو در کنفرانس مونیخ از ایران و حزب الله وحشت زده بود؟ چرا قطعه ای از هواپیمای بدون سرنشین ایران و نه اف ١٦ اسرائیل را نشان داد ؟ آیا تهدید سید حسن نصرالله درباره هدف قرار دادن سکوهای گاز اسرائیل به سرعت تاثیر خود را گذاشته است؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،نام ایران و نه نام عرب ها و تحریک جهان علیه این کشور و قدرت رو به افزایش آن ذهن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به صورت بیمارگونه به خود مشغول کرده است و وی ایران را بزرگترین تهدید در جهان امروز به حساب می آورد حتی به این شکل که گویی ایران قدرتی بزرگ است که هزاران کلاهک هسته ای مانند آمریکا، روسیه و چین در اختیار دارد.
نتانیاهو در سخنرانی خود که شاید آخرین در نوع خود باشد که روز یکشنبه در برابر ٦٠٠ شرکت کننده در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ ایراد کرد، گفت” اسرائیل چنانچه ضرورت پیدا کند؛ علیه خود ایران و نه فقط عوامل این کشور اقدام خواهد کرد. وی قطعه ای را نشان داد و گفت متعلق به هواپیمای بدون سرنشینی است که پدافند هوایی اسرائیل در حریم هوایی فلسطین اشغالی آن را سرنگون کرده است.
این نخستین بار نیست که نتانیاهو به عنوان سخنران حاضر می شود و با مخاطبان خود همانند دانش آموزان برخورد می کنند، در حالی که از ابزارهای تصویری برای فهماندن سخنان خود استفاده می کند. وی تقریبا چهار سال پیش نیز از همین شیوه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد استفاده کرد، هنگامی که نموداری را نشان داد و توضیح داد که ایران در آستانه تولید بمب اتمی می باشد. وی همان تهدیدها را بکار برد مبنی بر این که اسرائیل، ایران را بمباران خواهد کرد پیش از این که این کشور بتواند به اسرائیل حمله کند وبا هرگونه مذاکره و توافق هسته ای با این کشور مخالفت کرد.
جالب توجه بود که سخنرانی نتانیاهو یک روز پس از سخنرانی ژنرال اچ آر مک ماستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در همان سالن صورت گرفت. مک ماستر در آن سخنرانی خواستار” اتخاذ اقداماتی شدید تر برای متوقف کردن توسعه شبکه ای از سوی ایران شد که وی آن را “ارتش های نیابتی” نامید، ارتش هایی که نفوذ این کشور را در لبنان، سوریه، یمن و عراق همانند الگوی حزب الله افزایش می دهند”.
علت اصلی چنین وحشتی در قلب آمریکایی ها و اسرائیلی ها که به خوبی آشکارا شده، موفقیت پدافند هوایی سوریه در سرنگون کردن جنگنده اف ١٦ است که ساخت آمریکا و اسرائیل بود و توسط موشک قدیمی سام -٥ سرنگون شد که از رده خارج شده است و متعلق به سی سال پیش است . این مسئله میزان اهمیت این موفقیت نظامی را نشان می دهد که بسیاری از عرب ها تلاش کردند از اهمیت آن بکاهند و بر قدرت اسرائیل و ادامه برتری نظامی اش تاکید کنند. اگر اسرائیل در جایگاه برتر و امن قرار دارد و و قدرتی عظیم به حساب می آید که به انواع جنگنده ها، موشک ها، کلاهک های اتمی مجهز می باشد؛ پس چرا تا این اندازه از ایرانی ها می ترسد که از سوی آمریکا و کشورهای غربی محاصره شده و چرا از سوریه و حزب الله نگران است که در جنگی شرکت دارند که هفت سال است ادامه دارد و آمریکایی ها و متحدان عرب و اروپای اش تمام توان مالی و نظامی خود را در این جنگ علیه دولت سوریه و حزب الله به کار گرفته اند؟
پرسش دیگری که در اینجا مطرح می کنیم درباره علل عدم اشاره نتانیاهو در همان کنفرانس به قطعه ای از جنگنده اسرائیل است که این موشک قدیمی متعلق به سوریه آن را سرنگون کرد یا حتی قطعه ای از این موشک ” خوش یمن ” را نشان نداد که با اطمینان کامل مشاهده کردیم در حال عبور بر فراز اراضی جلیله علیا بود.
این ترس اسرائیل و آمریکا که نتانیاهو آن را به روشی دقیق به زبان آورد هنگامی که گفت ” اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد طناب تروریسم را دور گردنش حلقه کند؛ چه برخی موافق یا مخالف باشند تاکید می کند ایران در تدوین نقشه های راهبردی موثر در رویارویی با آمریکا و متحد راهبردی اش یعنی اسرائیل موفق بوده است، نقشه هایی که سلطه جویی هفتاد ساله یا طولانی تر آمریکا را تهدید می کند.
این راهبرد ایران در ایجاد گروه های مسلح و به خوبی آموزش دیده خلاصه می شود که مبنای آن ایدئولوژی جنگی آشکار در مقابله با دشمن اسرائیلی است و [این کشور] عوامل قدرت یعنی عوامل ایدئولوژیک و قدرت نظامی در عرصه میدانی را در اختیار دارد و از آمادگی برای جان فشانی بی حدو حصر برخوردار می باشد.
در این راستا بهترین الگو حزب الله است و ژنرال مک ماستر درست گفت هنگامی تاکید کرد این الگو در حال تکثیر در عراق، سوریه و یمن است. به این ترتیب که این حزب بیش از ١٥٠ هزار موشک و صدها هواپیمای بدون سرنشین و بیش از صدهزار جنگجو در اختیار دارد که تنها پس از به شهادت رسیدن تصویرشان پخش می شود مانند اتفاقی که برای حاج عماد مقنیه یا مصطفی بدرالدین رخ داد و فهرست چنین افرادی طولانی است.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هنگامی که برای طرفداران و دوستداران خود به صورت مستقیم سخنرانی کرد؛ در اوج اعتماد به نفس بود هنگامی که با لبخند گفت چنانچه شورای عالی دفاع لبنان چراغ سبز نشان دهد، آماده است سکوهای نفت و گاز اسرائیل را در دریای مدینترانه طی چند ساعت نابود کند.
نتانیاهو به خوبی می داند سید حسن نصرالله چنانچه حرفی بزند، به آن عمل می کند و نابودی ناو جنگی اسرائیل در سواحل لبنان در ژوئیه سال ٢٠٠٦ به عنوان الگوی از قدرت تصمیم گیری در ذهن ها به جا مانده است و این ویژگی این روزها ویژگی نادری است.
نتانیاهو چاره ای نداشت هنگامی که آشفته شد و ترسی را نشان داد که وجودش را فراگرفته بود ؛ چرا که این طناب تروریسم نیست که دور گردنش حلقه شده بلکه طناب مقاومت مشروع علیه اشغالگری وی است که با صدها و هزاران موشک در اندازه های مختلف تزئین شده و [به همین علت] اندوه طرفداران وی و متحدانش در میان کشورهای سازشکار عرب تسلی، ناپذیر است.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 1 اسفند 1396 - 14:18:11