روحاني به اردوغان: توطئه‌اي براي تجزيه منطقه در جريان است

دو شنبه 30 بهمن 1396 - 23:30:17
روحاني به اردوغان: توطئه‌اي براي تجزيه منطقه در جريان است

تهران- الکوثر: حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مبارزه با تروریسم و پاکسازي سوریه از گروه‌های تروریستی و مقابله با رفتارهای تجزیه طلبانه در منطقه را از اهداف مشترک ایران و ترکیه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئيس جمهور ايران گفت: امروز توطئه های تجزیه طلبانه و تلاش‌هایی  برای استقرار دولت های دست نشانده در منطقه در جريان است که باید با گسترش همه جانبه همکاری‌ها در راستای رفع این نگرانی های امنیتی تلاش کنیم.
روحاني با اشاره به اینکه مذاکرات سران و مسئولان ایران، ترکیه و روسیه در آستانه و سوچی در جهت تقویت آرامش، ثبات و امنیت سوریه، امید آفرین بوده است، گفت: این روند مثبت باید با ادامه رایزنی‌ها و مذاکرات سران سه کشور بیش از پیش گسترش یابد.
وي خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه اهداف مشترکی در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی دنبال می کنند و باید با گسترش همکاری ها در راستای اجرای توافقات آستانه تلاش کنیم... ما نباید اجازه بدهیم گروههای تروریستی دوباره تجدید قوا کنند و فرصت حضور دوباره در منطقه را داشته باشند.
روحاني ضمن تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اظهار داشت: باید هرچه سریعتر امنیت و ثبات به سوریه بازگردد و شرایطی فراهم شود که همه آوارگان سوری بتوانند به کشور خود بازگردند.
رئیس جمهور ترکیه نيز در اين گفتگوي تلفني ضمن ارائه گزارشی از چگونگی حضور نیروهای ترکیه در منطقه عفرین، خاطرنشان کرد: آرزوی ما این است که سراسر سوریه از وجود تروریست ها پاک شود و معتقدیم حفظ تمامیت ارضی این کشور باید دغدغه همه کشورهای منطقه باشد.
رجب طیب اردوغان با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای، بین المللی و مبارزه با تروریسم از ترکیه، بر ادامه روند مذاکرات و همکاری های ایران، ترکیه و روسیه درباره حل بحران سوریه تاکید کرد و گفت: رفتارهایی که با نیت تخریب روند تلاش های سه کشور در آستانه و سوچی صورت می گیرد، هرگز به نفع منطقه نخواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 30 بهمن 1396 - 23:30:10