اعتراض نمایندگان پارلمان پاکستان به اعزام نیرو به عربستان

دو شنبه 30 بهمن 1396 - 20:10:6
اعتراض نمایندگان پارلمان پاکستان به اعزام نیرو به عربستان

تهران- الکوثر: شماری از نمایندگان پارلمان پاکستان به اقدام وزارت دفاع این کشور به اعزام نیروهای نظامی پاکستان به عربستان سعودی اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در شرایطی که «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع پاکستان هدف از اعزام نیروهای نظامی این کشور به عربستان سعودی را صرفا آموزش دادن نیروهای امنیتی سعودی اعلام کرده و بر شرکت نکردن آنها در جنگ یمن تاکید کرده است، نمایندگان پارلمان پاکستان به این اقدام دولت اعتراض کردند.

«خرم دستگیر خان» عصر امروز دوشنبه با بیان موضع دولت در زمینه اعزام نیروهای نظامی به عربستان در مجلس سنا گفت: در حال حاضر نزدیک به 1600 سرباز پاکستانی در عربستان حضور دارند که در زمینه آموزش و ارائه خدمات مستشاری به این کشور فعالیت می کنند.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: کمک های نظامی به عربستان فقط در بخش پشتیبانی و تقویت نیروهای آن کشور است و دولت به طور کامل به قطعنامه مشترک پارلمانی آوریل 2015 در زمینه عدم اعزام نیرو به عربستان برای حضور در جنگ یمن پایبند است.

به رغم این توضیحات، سناتور «فرحت الله بابر» از اعضای حزب مردم گفت: اعزام نیروی نظامی به عربستان اقدامی حساس است و باید با دقت بیشتری انجام می‌شد.

«شیرین مزاری» نماینده حزب تحریک انصاف نیز در آغاز اجلاس پارلمان گفت: نیروی نظامی بدون جلب اعتماد مجلس ملی به عربستان اعزام شده‌اند بنابراین نباید در برابر این موضوع سکوت کنیم.

«نفیسه شاه» نماینده حزب مردم در پارلمان هم گفت: هدف از اعزام نیرو به عربستان چیست و این اقدام چه سودی برای پاکستان دارد ابتدا باید این موضوع مشخص شود.

«ایاز صادق» رییس پارلمان پاکستان نیز اعلام کرد با ارسال نامه کتبی به وزارت امور خارجه نسبت به اعزام نیرو به عربستان توضیح قانع کننده می‌خواهد.

«رضا ربانی» رییس مجلس سنای پاکستان نیز امروز در نشست نمایندگان این مجلس که با احضار «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع این کشور همراه بود، توضیحات وزیر دفاع به عنوان نماینده دولت و ارتش را درخصوص تصمیم ارتش پاکستان برای اعزام نیروهای تازه نفس به عربستان با اهداف مستشاری و آموزش نیروهای سعودی، ناکافی دانست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 30 بهمن 1396 - 20:9:56