علمای اهل سنت به انحراف ابن تیمیه گواهی داده اند

یک شنبه 29 بهمن 1396 - 13:31:4
علمای اهل سنت به انحراف ابن تیمیه گواهی داده اند

تهران- الکوثر: اندیشمند برجسته اسلامی در اثبات انحراف ابن تیمیه نظریه پرداز فرقه وهابیت از اسلام واقعی گفت قضات اهل سنت و جماعت، پنج بار ابن تیمیه را به علت عقاید منحرفش زندانی کردند و در نهایت هم او در زندان مُرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر اندیشمند اسلامی و استاد تاریخ اسلام که تالیفات متعددی در زمینه تاریخ فرقه وهابیت دارد در گفتگو با برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: ابن تیمیه و پیروان او به «تجسیم» یعنی جسم قائل شدن برای خداوند باور دارند و حتی «استواء الله علی العرش» را به معنای نشستن خداوند بر تخت می دانند.

این استاد برجسته تاریخ اسلام در تشریح اصول تفکر وهابیت افزود: ابن تیمیه گاهی به صراحت عقایدش را بیان می کرد و مثلا معتقد بود همانطور که او از منبرش پایین می آید خداوند هم از تختش پایین می آید! او گاهی هم در بیان عقایدش تقیه می کرد و به علت هراس از مواجه شدن با حکم تکفیر قضات اهل سنت و جماعت، عقایدش را نمی نوشت بلکه عقایدش را به شاگردانش می گفت تا آنها این عقاید را در کتاب هایشان ذکر کنند به ویژه که قضات اهل سنت پنج بار ابن تیمیه را به علت عقاید منحرفش به زندان انداختند و در نهایت هم او در زندان جان باخت.

شیخ اسد محمد قصیر همچنین گفت، «ابن قیم الجوزیه» که یکی از شاگردان برجسته ابن تیمیه بود در کتاب خود به این مسئله تصریح می کند که خداوند جسم دارد و بر تختی نشسته و از بالا و از آسمان بندگانش را زیر نظر دارد!


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 بهمن 1396 - 13:26:32