امیر قطر برای پایان تنش‌ها در خاورمیانه چه پیشنهاد کرد؟

جمعه 27 بهمن 1396 - 22:9:12
امیر قطر برای پایان تنش‌ها در خاورمیانه چه پیشنهاد کرد؟

تهران- الکوثر: امیر قطر در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره تداوم شرایطی که موجب شکل گیری داعش شد هشدار داد و خواستار پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان رفته است، در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت تروریسم همه کشورهای جهان را تهدید می‌کند.

وی گفت برای جلوگیری از شکل‌گیری گروه‌های تروریستی مانند داعش، باید شرایطی را که منجر به پیوستن «عناصر داوطلب به داعش» شده است، از میان برداشت.

به ادعای بن حمد «شکست کشورها در تأمین مایحتاج اساسی ملت‌های خود در منطقه، تغذیه کننده تروریسم است و معرفی کردن تفکرات افراطی به عنوان عامل اصلی ایجاد تروریسم هستند، ساده انگاری است».

امیر قطر با بیان اینکه مشکلات و ظلم‌های موجود در منطقه زمینه را برای گسترش تروریسم فراهم کرده است، به عنوان راه حل مشکل تروریسم اظهار داشت‏، کشورهای خاورمیانه به چارچوبی شبیه به آنچه در اتحادیه اروپا موجود است، نیاز دارند.

امیر قطر همچنین بحران به وجود آمده بین کشورش با همسایگان عرب آن در خلیج فارس را بحرانی بی‌نتیجه دانست که از سوی همسایگان آزمند و حریص قطر ایجاد شده است. وی با رد اتهام‌های چهار کشور عربی، تأکید کرد که کشورش از صلح‌طلب‌ترین کشورهای دنیا بوده و قوی‌تر از گذشته است.

شیخ تمیم با اشاره به تحولات منطقه گفت منطقه در لبه پرتگاه قرار دارد و کشورهای منطقه باید از این پرتگاه دور شوند. وی افزود: ما باید به توافق امنیتی منطقه‌ای دست یابیم که بتواند تنش‌ها در منطقه را در زباله‌دان گذشته بیندازد!

کنفرانس سالانه امنیتی سه روزه مونیخ از روز جمعه در شهر مونیخ آلمان برای بررسی مسائل امنیتی جهان شروع به کار کرده است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 27 بهمن 1396 - 22:9:0