ادامه اعتراضات مردمی در بحرین

پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 12:58:25

منامه- الکوثر: چندین منطقه در بحرین با ورود این کشور به هشتمین سال انقلاب خود، دیروز و امروز صحنه تظاهرات بود و نظامیان رژیم آل خلیفه تظاهرکنندگان را سرکوب کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حضور گسترده بحرینی ها از ویژگی مراسم امسال سالگرد انقلاب بحرین است و این بر خلاف پیش بینی های حکومت بحرین است به همین سبب بر اقدامات سرکوبگرانه خود افزوده است.
روستای الدیه صحنه تظاهرات مردمی بود و تظاهرکنندگان خواستار پایان محاصره منطقه الدراز و بازداشت  آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین شدند.
درخواست اصلاحات سیاسی با تصویب قانون انتخاباتی که عدالت در نمایندگی را تضمین کند در شعارهای تظاهرکنندگان مناطق معامیر و نویدرات با قدرت مطرح بود.

نیروهای امنیتی آل خلیفه تلاش کردند  تظاهرکنندگان را در این دو منطقه با توسل به زور پراکند کنند و از گلوله های ساچمه ای و گازهای اشک آور استفاده کردند.

همچنین تظاهرکنندگان و پلیس در مناطق شاخوره ، ابو صبیع و عکر درگیر و جوانان بی دفاع با دستان خالی با نظامیان مجهز به وسایل سرکوب رو در رو شدند و بر ادامه جنبش خود تا آزادی همه بازداشت شدگان و مجازات عاملان شهدا تأکید کردند.
فعالیتهای میدانی با ادامه نافرمانی مدنی در سراسر کشور نیز  همراه بود و مدارس و مؤسسات و بازارها تعطیل کرده بودند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 26 بهمن 1396 - 12:58:12