دستاوردهای اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی از دیدگاه استاد علوم اسلامی

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 10:17:5
دستاوردهای اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی از دیدگاه استاد علوم اسلامی

مشهد- الکوثر: استاد حوزه و علوم اسلامی، تعمیم ارزش های اخلاقی در جامعه و افزایش آگاهی سیاسی مردم را از مهمترین دستاوردهای فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ مهدی مطوری در گفتگو با برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر درباره دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران گفت، در زمان حکومت پهلوی خفقان وجود داشت و امکان تنفس و بیان دیدگاه ها از مردم سلب شده بود ولی به برکت استقرار حکومت اسلامی، فضا باز شد و شرایط مناسبی برای تعمیم ارزش های اخلاقی فراهم گردید.

استاد مطوری افزایش آگاهی اجتماعی مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی به افزایش درک افکار عمومی و افزایش معنویت در جامعه کمک کرد. وجه مشخصه ایرانی ها در چهل سال اخیر بالا بودن سطح آگاهی است و نشانه این آگاهی سیاسی نیز این است که دیدگاه ها و نظریات مختلفی در ایران وجود دارد و علوم پیشرفت کرده و اخبار به سرعت منتشر می شود، با این حال مردم نیرنگ دشمنان را می فهمند و حق را از باطل تشخیص می دهند و می توانند تحلیل کنند.

این استاد حوزه در تشریح دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی افزود: بعد از سرنگونی حکومت شاه تشکل های سیاسی مختلفی در ایران پا گرفت. ما کشورهای اسلامی منطقه را می بینیم و آنها را با ایران مقایسه می کنیم که از پایین ترین مقامات تا بالاترین آنها منتخب هستند. در ایران هر چهار سال یکبار انتخابات سالم و شفاف برگزار می شود و مردم رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند. حتی اعضای مجلس خبرگان رهبری که از مراجع و علما هستند را مردم انتخاب می کنند که این از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. امام خمینی(ره) عملا مردم را وارد تصمیم گیری های سیاسی کرد.

استاد مطوری با اشاره به ادامه حمایت یکپارچه مردمی از انقلاب در آستانه چهل سالگی آن گفت: روز 22 بهمن که سالگرد پیروزی انقلاب است خودش نوعی تجدید بیعت است. مردم در این روز در خیابان ها حضور می یابند و شعار می دهند. شما ببینید در ایران چقدر مناسبت در هر سال وجود دارد که مردم به رغم فشار اقتصادی و محاصره اقتصادی به صورت خودجوش در آنها حضور می یابند و با انقلاب تجدید عهد می کنند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 10:16:49