تامین هتل های مورد نیاز حجاج ایرانی در مدینه منوره

دو شنبه 16 بهمن 1396 - 17:58:58
تامین هتل های مورد نیاز حجاج ایرانی در مدینه منوره

تهران- الکوثر: گروه مسکن اعزامی سازمان حج و زیارت به عربستان در خصوص اجاره نزدیک به صد در صد هتل های مورد نیاز در مدینه منوره برای حج آینده به توافق رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر اعلام شد، گروه مسکن اجاره نزدیک به صد درصد هتل های مورد نیاز مدینه را به پایان رسانده و در حال گفتگو برای اجاره مسکن حجاج در مکه است و تاکنون توانسته در مورد اجاره حدود چهل درصد آن با طرف های سعودی به توافق برسد.
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت هم در این نشست از اقدامات انجام شده برای پخت غذا، گفتگو با شرکت های هواپیمایی ایران ایر و سعودی برای انتقال زائران به عربستان و بالعکس و مذاکرات انجام شده برای تأمین ارز مورد نیاز حج آینده گزارشی ارائه کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 25 هزار نفر از دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان 85 اطلاعات خود را در سامانه حج تکمیل کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه خواستار اعلام نرخ حج آینده تا پایان ماه بهمن شد و از دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست تلاش کنند حج 97 آبرومند و با عزت و سربلندی برگزار شود.
در ادامه این جلسه مشکلات حوزه عتبات عالیات مطرح و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: رفع مشکلات این حوزه و ساماندهی و اصلاح چرخه اعزام زائر به عراق به تصمیم جدی و اقدام قاطع نیاز دارد و امیدواریم با رویکرد جدیدی که شاهد هستیم فعالیت ها در این حوزه با شتاب بیشتری دنبال شود و به نتیجه برسد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی دیشب در هتل محل اسکان زائران استان مرکزی در نجف اشرف، افزود: در این حادثه تأسف بار دو تن از هموطنان فوت کردند که برای آنها طلب مغفرت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر مسألت می کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 16 بهمن 1396 - 17:58:3