کریمی قدوسی مطرح کرد:

دیدار با رهبری شرط مکرون برای سفر به تهران

یک شنبه 15 بهمن 1396 - 22:7:38
دیدار با رهبری شرط مکرون برای سفر به تهران

تهران- الکوثر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت رئیس‌جمهور فرانسه برای سفر به تهران سه شرط گذاشت که یکی از آنها پذیرفته شدن به حضور مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏‏‏، جواد کریمی قدوسی گفت: امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور و ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر به تهران سه خواسته‌ مهم خود از تهران را در پیامی مطرح کردند.

وی افزود: اولین خواسته فرانسویان از ایران این است که مقام معظم رهبری هیئت فرانسوی به ریاست امانوئل مکرون را به حضور بپذیرند و امانوئل مکرون با ایشان دیدار کند. خواسته دوم رئیس جمهور فرانسه از ایران به برنامه موشکی ایران مربوط است به این صورت که مکرون از ایران می‌خواهد که در پایان سفرش به تهران، با همتای ایرانی خود نشستی مطبوعاتی برگزار و در آن نشست اعلام کند که ایران حاضر است در موضوع برنامه موشکی خود پشت میز مذاکره بنشیند.

به گفته قدوسی‏، سومین خواسته امانوئل ماکرون درباره مسائل منطقه است، به این صورت که کمیته‌ای برای مذاکره سه جانبه‌ بین ایران، آمریکا و عربستان درباره مسائل منطقه، جریان مقاومت و یمن تشکیل شود و این مسائل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در گفت ‌و ‌گو با تارنمای الف با بیان این که بر اساس سیاست‌های اعلام شده هیچ کس درخصوص مسائل موشکی، مسائل دفاعی و تحولات منطقه که در جهت تضعیف جریان مقاومت باشد با اروپایی‌ها و آمریکا مذاکره نمی‌کند و موضوعی در دستور کار نخواهد بود، گفت: آنها به‌ دنبال نشست مشترک سه جانبه آمریکا و رژیم آل‌سعود از یک طرف و ایران از طرف دیگر، در مورد مسائل یمن و منطقه هستند.

وی تاکید کرد: از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آنها داده شده و شروطی نیز اعلام شده است. بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیس‌ جمهور فرانسه به تهران استقبال می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ‌اشاره به مواضع صریح مقام معظم رهبری در خصوص برجام و اروپایی‌ها، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای عمومی خود اعلام کردند که اروپایی‌ها باید به آمریکا فشار بیاورند تا تمام اجزای برجام را اجرا کنند. همچنین ایشان بارها فرمودند که مطلقا اروپایی‌ها حق ورود به مسائل داخلی ایران را ندارند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 بهمن 1396 - 22:6:34