سه ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب

شنبه 14 بهمن 1396 - 12:24:8
سه ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب

تهران- الکوثر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سه ماهواره دانشگاهی مراحل پایانی طراحی و ساخت را برای پرتاب طی می کند و ماهواره دانشگاه شریف در مرحله نهایی هماهنگی برای پرتاب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمدجواد آذری جهرمی در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اشاره به توسعه تحقیق و توسعه ماهواره های فضایی در دانشگاه های کشور گفت : در حال هماهنگی هستیم که با پرتابگر داخلی یا استفاده از ظرفیت های بین‌المللی هرچه سریعتر این ماهواره در مدار زمین قرار گیرد و دو ماهواره دیگر دانشگاهی نیز که ماهواره های سنجش از دور است در مسیر پایانی برای پرتاب قرار دارد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگرچه ممکن است کاربرد عملیاتی درازمدتی برای این ماهواره ها متصور نشود اما با هدف تحقیق و پژوهش به فضا پرتاب خواهد شد.
محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به این که میانگین سن مدیران در این وزارتخانه از 55 به 45 سال رسیده است ، در این حال گفت: اینکه جوان ها را بیاوریم به میدان و رها کنیم ناامیدی ایجاد می کند.
جهرمی یادآور شد: در حوزه اقتصاد و کاربرد ماهواره ساخت و خرید و قراردادن ماهواره پروژه اقتصادی است و اگر کسی ساختار فضایی ما رانگاه کند متوجه می شود همین قدر پیشرفت هم از عرق و غیرت بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 12:23:40

دسته بندی :