ادامه موج تبعیدها در بحرین

شنبه 14 بهمن 1396 - 11:29:25
ادامه موج تبعیدها در بحرین

منامه- الکوثر: رژیم آل خلیفه ۴ شیعه دیگر از جمله یک خانم و یک مداح مشهور را از بحرین تبعید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم سرکوبگر آل خلیفه سه برادر به نام های سید محمد، سید امیر و سید عبدالنبی و همسر وی مریم‌ حسینی را از بحرین به عراق تبعید کرد.

با تبعید این افراد، شمار شهروندان بحرینی که طی هفته گذشته به عراق تبعید شده اند به ۸ نفر رسید.

تابعیت بحرینی برادران موسوی در سال ۲۰۱۲ توسط وزارت کشور سلب شده  بود و پس از آنکه دادگاه استیناف هفته گذشته تجدید نظر در این حکم را وارد ندانست پنج شنبه شب توسط اداره گذرنامه و ماموران امنیتی به فرودگاه منتقل و بزور به عراق تبعید شدند.

انتقام جویی آل خلیفه از خانواده ها و شخصیت های سرشناس شیعیان همچنان ادامه دارد و یکی از شیوه های انتقام جویی آل خلیفه سلب تابعیت و تبعید شیعیان بحرین به کشورهای دیگر است.

جزیره کوچک بحرین پس از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون طی حکم های پادشاهی و یا توسط وزارت کشور اقدام به سلب تابعیت از حداقل ۵۲۰ شهروند خود در قضایایی سیاسی نموده است که در پی آن تعداد زیادی از آنان که در داخل بحرین حضور داشته اند از این کشور اخراج شده و با تبعید به کشورهای مختلف بدون داشتن هرگونه تابعیتی بی خانمان گشته اند.

سازمانهای حقوقی و مجامع بین الملل بارها اقدام نظام آل خلیفه به سلب تابعیت از شهروندان منتقد این نظام را محکوم کرده و آن را انتقام جویی سیاسی و برخلاف موازین بین المللی خوانده اند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


شنبه 14 بهمن 1396 - 11:29:9

عکسهای بیشتر :