عراقچی: فروپاشی برجام به معنی ایجاد بحرانی جدید است

جمعه 13 بهمن 1396 - 13:15:36
عراقچی: فروپاشی برجام به معنی ایجاد بحرانی جدید است

تهران- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه ایران در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی درتهران گفت:فروپاشی توافق برجام به معنی ایجاد بحرانی جدید در منطقه و تشدید سایر بحران های جاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح جمعه با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز شد.

عراقچی دراین نشست تاکید کرد: برجام یک دستاورد دیپلماتیک بی سابقه است، پایبندی کامل ایران به برجام تاکنون 9 بار از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و 4 بار از سوی دبیرکل سازمان ملل تائید شده است.

وی افزود: متاسفانه دولت آمریکا از ابتدا بنای دشمنی با این توافق بسیار مهم را گذاشته و بخش هایی از آن را نقض کرده است.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اخیر ترامپ و نیکی هیلی برای نمایش برخی قطعات در شورای امنیت نیز گفت: اقدام آنها یک حرکت نمایشی بود که دولت امریکا انجام داد.
وی افزود : نمایش برخی از قطعاتی که معلوم نیست از کجا آورده اند و یا اینکه آنها را به موزه بردند و نهار مهمان کردند، ما این موارد را حرکتی نمایشی و مذبوحانه و نمایش چیزی که اصلا وجود ندارد، می دانیم.
عراقچی تصریح کرد : امریکایی ها در گذشته تلاش زیادی کردند که پرونده ایران را دوباره به شورای امنیت ببرند و پای ایران را به شورای امنیت باز کنند که این کار آنها تاکنون با شکست مواجه شده است.
وی ادامه داد: هر چند باری که موضوع موشکی ایران یا یمن و یا حتی آشوب های داخلی ایران را مطرح کردند و خواستند در شورای امینت آن را پیش بکشند، برعکس به انزوای بیشتر امریکا منجر شده است.
عراقچی گفت: این موضوعی است که همه رسانه های غربی و کشورهای همپیمان امریکا به آن اذغان کرده اند. در حرکت آخری که اینها انجام داده اند، می خواستند آشوب های داخلی ایران را به صحنه ای برای محکومیت ایران در مجامع جهانی تبدیل کنند که آن جلسه شورای امنیت به انزوای امریکا و حمایت از ایران تبدیل شد.
وی افزود: این اقدامات، حرکت های مذبوحانه ای است که با دیدن واکنش های کشورهای مختلف شاهد بودیم، اقدامات آنها چندان موثر نبوده است و موضع دولت روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت نیز روشن بود و حتما از این مسیر سودی نخواهند برد.

این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است. 


شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند. 
در این کنفرانس علاوه بر سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، چهر‌ه‌ها و شخصیت های سیاسی داخلی و خارجی سخنرانی می کنند. 
تعدادی از دبیران کل احزاب ایران از جریان‌های مختلف سیاسی نیز در این کنفرانس بین‌المللی به بیان دیدگاه‌های خود می پردازند. 
بیش از نیمی از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از کشورهای اسلامی هستند. برخی از سفیران کشورهای خارجی در تهران و نمایندگانی از کشورهای چین، ترکیه، عراق، کره، ژاپن، هندوستان، پاکستان، لبنان و... در این اجلاس شرکت می کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 13 بهمن 1396 - 13:14:57