شمار بحرینی های سلب تابعیت شده به 580 نفر رسید

پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 23:58:31
شمار بحرینی های سلب تابعیت شده به 580 نفر رسید

منامه- الکوثر: نماینده سلب تابعیت شده پارلمان بحرین گفت : رژیم آل خلیفه با سلب تابعیت 47 شهروند بحرینی دیگردر این هفته شمار بحرینی های سلب تابعیت شده را به 580 نفر رساند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جلال فیروز که در لندن بسر می برد، افزود : این هفته از پدر و مادری با چهار فرزند سلب تابعیت شد و فرزندان خردسال آنان در شرایط ناگواری به سر می برند و اگر افراد مقاومت کنند با زور آنها را سوار هواپیما و از کشور خود اخراج می کنند .
وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه افراد را مجبور به ترک کشور خود می کند، گفت: یکی از افراد سلب تابعیت شده را به زور برای اخراج از کشور سوار هواپیما کردند .
این نماینده سلب تابعیت شده مردم بحرین تصریح کرد: این شهروند بحرینی سلب تابعیت شده را هنگامیکه به زور برای اخراج از کشور سوار هواپیما کردند خطاب به خلبان گفت از وی به مجامع جهانی و حقوق بشری برای همکاری با دولت بحرین دراین باره شکایت خواهد کرد و خلبان نیز از بردن وی منصرف شد و ماموران ناچار شدند او را از هواپیما پیاده کنند و او را به جایی بردند که وقتی به هوش امد متوجه شد در بیروت است .
وی با بیان اینکه هم اکنون حکم اعدام 15 نفر از مردم بحرین به جرایم واهی تائید شده است، گفت : متاسفانه مجامع جهانی وحقوق بشری به این همه بی عدالتی و تضییع حقوق بشر در بحرین بی توجه اند و این در حالی است که کوچکترین مسائل کشورهایی نظیر کره شمالی ، ونزوئلا ، کوبا و ایران را که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و متحدانش ایستاده اند بزرگنمایی کرده و با ابزارهای رسانه ای و دیگر ابزارهای در دست خود علیه انان تلاش می کنند .
جلال فیروز بحرین را دارای رتبه اول در شمار زندانیان سیاسی به نسبت جمعیت در جهان دانست و افزود : هم اکنون حدود چهارهزار و پانصد نفربه عنوان زندانی سیاسی در بحرین در زندان به سر می برند .
این نماینده سلب تابعیت شده پارلمان بحرین با اشاره به عزم جدی مردم بحرین در دست یابی به حقوق خود و نیز شکست طرحهای آمریکا و متحدانش در منطقه به ویژه در سوریه و عراق گفت : اینها موجب شده است امید پیروزی در مردم بحرین تقویت شود .
بحرین سومین کشور کوچک اسیاست و حدود 750 هزار نفر جمعیت داردکه فقط پانصد هزار نفرشان بومی اند .


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 16:58:27