حمله به محل سکونت آنگ سانگ سوچی بعداز کشف گورهای دسته جمعی در میانمار

پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 15:3:46
حمله به محل سکونت آنگ سانگ سوچی بعداز کشف گورهای دسته جمعی در میانمار

 تهران- الکوثر: ویلای محل سکونت آنگ سانگ سوچی رهبر میانمار در نزدیکی دریاچه یانگون با بمب بنزینی هدف قرار گرفت .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "زا هاتی" سخنگوی دولت میانمار  بااعلام این خبر گفت: این حمله امروز زمانی صورت گرفت که سوچی در این محل حضور نداشت.

شبکه تلویزیونی خبر آسیا با انتشار گزارشی دراین زمینه اعلام کرد: سوچی درزمان حمله در نایپیدائو مرکز میانمار بود. وی امروز در مراسم دومین سالگرد به قدرت رسیدن دولت غیرنظامی در پارلمان این کشورشرکت کرده است. 

سوچی به دلیل سکوت درقبال کشتار مسلمانان روهینگیایی که از ماه اوت 2017 (شهریور96) توسط ارتش میانمار و گروههای بودایی افراط گرا انجام شد، مورد انتقاد گسترده بین المللی و نهادهای حقوق بشری در جهان قرار گرفته است.

تاکنون بیش از شش هزار و 700 روهینگیایی در اثر حملات مستمر نظامیان درمیانمار کشته شدند و قریب به 700 هزار نفر از آنها خانه و روستای خود را در ایالت راخین رها کرده و به سوی بنگلادش فرار کردند.

درهمین حال، «یانگی لی» فرستاده ویژه سازمان ملل در مساله حقوق بشر میانمار روز پنج شنبه (امروز) گفت که عملیات خشونت‌آمیز ارتش میانمار علیه مسلمانان میانمار نشانه‌هایی از نسل‌کشی دارد.

اظهارات خانم لی بعد از بازدید اخیرش از کمپ‌های آوارگان روهینگیا در بنگلادش بیان شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کشف پنج گور جمعی در منطقه مسلمان‌نشین راخین درمیانمار، تصریح کرد: جزییات بیشتری در این باره ندارد و باید تحقیقات درباره این گزارش‌ها انجام بگیرد از این رو سازمان ملل خواستار دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به این مناطق در استان راخین است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 15:2:39