محکوميت تصميم آمريکا در انتقال سفارتخانه به قدس اشغالي

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 17:58:43
محکوميت تصميم آمريکا در انتقال سفارتخانه به قدس اشغالي

تهران- الکوثر؛ ­شرکت کنندگان در نشست " قدس ، پايتخت صلح اديان" با صدور بيانيه اي تصميم اخير دولت آمريکا در انتقال سفارتخانه خويش به قدس اشغالي را محکوم کردند و اين تصميم را فاقد وجاهت قانوني و تهديدي عليه همه اديان ابراهيمي و امنيت و صلح جهاني دانستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، متن کامل بيانيه به اين شرح است:
ما به عنوان اعضاي شرکت کننده در نشست  " قدس ، پايتخت صلح اديان" که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در تاريخ 1396/11/11 برابر با 31 ژانويه 2018 برگزار شد، پس از بحث و گفتگو پيرامون تصميم اخير دولت آمريکا در انتقال سفارتخانه خويش به قدس اشغالي و با تاکيد برلزوم محکوميت همه جانبه اين اقدام آمريکا،موارد ذيل را اعلان مي نماييم :
1- رژيم صهيونيستي ، رژيم اشغالگر و جعلي است و حق سرزميني در سرزمين مقدس فلسطين ندارد.
2- کشور فلسطين به پايتختي بيت المقدس و ملت فلسطين، سرزمين و ملت يکپارچه هستند و تعيين سرنوشت کشور فلسطين در دست خود مردم فلسطين مي باشد.
3- بيت المقدس سرزمين صلح و دوستي و همزيستي همه پيروان اديان ابراهيمي است و هرگونه ايجاد مشکل و ظلم وتعدي  به اين سرزمين و مردم آن محکوم است.
4- تصميم اخير ترامپ رئيس جمهور آمريکا مبني بر انتقال سفارت آن کشور به قدس اشغالي محکوم است و ملت فلسطين بر سرزمين خويش ومبارزه براي آزادي آن حقوق مسلم و همه جانبه دارد.
5- تصميم دولت ترامپ در انتقال سفارتخانه آمريکا به بيت المقدس، فاقد وجاهت قانوني بوده و تهديدي عليه همه اديان ابراهيمي و امنيت و صلح جهاني محسوب مي شود.
6- گسترش و تعميق گفتگوهاي سازنده ميان اديان و مذاهب، راهکاري موثر براي مقابله با انديشه و رفتار افراط گرايانه سياسي و ديني، با هدف استقرار صلح و امنيت پايدار جهاني و دستيابي به کرامت و سعادت همه ابناي بشر است.
7-حمايت موثر و سازنده نهادهاي سازمان ملل و به ويژه يونسکو در حفظ و حراست  از ميراث و فرهنگ و ارزش هاي تاريخي و تمدني و ادياني سرزمين فلسطين و خاصه بيت المقدس اقدامي مهم و اساسي است و مورد مطالبه پيروان همه اديان ابراهيمي است.
8- کمک به ملت فلسطين براي آزادي سرزمين خويش و بازگشت آوارگان يک امر انساني و خداپسندانه است و از تلاش هاي سازنده حاميان راستين ملت مظلوم فلسطين قدرداني مي شود.
9- پيروان اديان ابراهيمي هرگونه تعدي و اهانت به بيت المقدس و سرزمين فلسطين را محکوم مي کنند و بر حقوق مادي و معنوي ملت فلسطين نسبت به آثار و ارزشهاي تاريخي و ادياني اين سرزمين تاکيد دارند.
10- از سازمان و ملتها و دولت هايي که با حسن نيت تمام، تصميم دولت ترامپ را محکوم کرده و از سرزمين و حقوق حقه مردم ستمديده فلسطين دفاع نموده اند، قدرداني مي گردد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 17:3:15

دسته بندی :