اندیشمند اسلامی: وهابی ها روی مغولها را سفید کردند!

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 13:3:39
اندیشمند اسلامی: وهابی ها روی مغولها را سفید کردند!

تهران- الکوثر: اندیشمند اسلامی و استاد تاریخ اسلام گفت جنایات وهابی های تکفیری هنگام توسعه قلمرو خود به اندازه ای بود که می توان گفت روی مغولها را سفید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر که به بررسی تاریخ جنایات وهابیت اختصاص داشت گفت: وقتی تاریخ مغولها و جنایت های آنها را در کشورهای اسلامی می خوانیم مواردی مانند قتل سازمان یافته و گسترده کودکان و زنان را نمی بینیم. ممکن است مواردی از این گونه قتل ها اتفاق افتاده باشد ولی نادر بوده است. همچنین مغولها دست کم هم کیشان خودشان را نمی کشتند.

این استاد برجسته تاریخ اسلام که پژوهش های گسترده ای در زمینه تاریخ وهابیت انجام داده است افزود: مغولها تا اندازه ای اخلاقیات را رعایت می کردند. مثلا زمانی که مغولها به بغداد حمله کردند بسیاری از مردم از شهر فرار کردند ولی مغولها آنها را نکشتند. اما در تاریخ وهابیت می بینیم که وهابی ها ساکنان یک روستا را به طور کامل اعم از مرد و زن و کودک و پیر و جوان می کشتند.

استاد اسد محمد قصیر افزود: به این ترتیب می توان گفت جنایت هایی که طی دو قرن شکل گیری تاریخ وهابیت به دست وهابیون رخ داد در هیچ زمان دیگری چه در زمان عثمانی ها چه عباسی ها و حتی اموی ها اتفاق نیفتاده بود. هرچند وهابیت را می توان امتداد مکتب خشن و وحشیانه اموی دانست که ابن تیمیه نظریه پرداز آن بود و وهابی ها این نظریات را پیاده کردند ولی اموی ها تا این حد وحشی نبودند!


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 13:3:31