درخشش سالار عقیلی در افتتاح جشنواره موسیقی عرفانى عمان

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 10:30:0
درخشش سالار عقیلی در افتتاح جشنواره موسیقی عرفانى عمان

مسقط- الکوثر: کنسرت موسیقی «سالار عقیلی» به همراه گروه راز ونیاز، در افتتاحیه جشنواره موسیقی عرفانی سلطان نشین عمان با استقبال با شکوه علاقه‌مندان فرهنگ و موسیقی ایران و ایرانیان مقیم این کشور در مسقط برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سالار عقیلی» هنرمند و خواننده آوازهای سنتی و ملی کشورمان به همراه گروه «راز و نیاز»  آغاز گر برنامه های جشنواره موسیقی عرفانی عمان بود که در هتل مجلل  "شانگری‌لا" مسقط به روی صحنه رفتند .

در این مراسم مشاور قابوس بن سعید سلطان عمان و سفیر کشورمان و مسئولان فرهنگی عمان به  همراه علاقه‌مندان فرهنگ و موسیقی ایرانی حضور یافتند که با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان، ایرانیان مقیم این کشور به صورت رایگان توانستند در این برنامه حضور یابند.
در این جشنواره موسیقی که در چارچوب فعالیت های جشنواره فرهنگی بین المللی عمان(مسقط ۲۰۱۸) برگزار می شود، علاوه بر ایران، هنرمندانی از کشورهای مراکش، پاکستان و عمان حضور دارند که از سوی موزه میراث فرهنگی "بیت الزبیر" به مدت چهار روز ادامه دارد.

در پایان این مراسم، «محمد الزبیر» مشاور سلطان عُمان با اهدای لوح تقدیری از فعالیت «سالار عقیلی» قدردانی کرد و حضور وی در مراسم افتتاحیه را بدلیل اهمیت هنر عرفانی ایرانی و اسلامی ستود.

«بهمن اکبری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعمان با اشاره به تنوع سلایق فرهنگی در این کشور، حضور بیش از دو هزار نفر از علاقه مندان به فرهنگ ایرانی را با ارزش خواند و گفت: با فراخوان سفارت و رایزنی ایران در مسقط، برای نخستین بار ایرانیان در اجتماعی فرهنگی در کنار عمانی ها و شهروندانی از کشورهای عربی و اروپایی حضور یافتند . 
رایزن فرهنگی کشورمان، با تقدیر ازتلاش های مسئولان کشور  عمان در میزبانی این جشنواره، اظهارداشت: اعتماد مسئولان عمانی به فرهنگ و موسیقی ایرانی باعث شد تا افتتاحیه جشنواره موسیقی عرفانی با حضور سالار عقیلی و هنرمندان ایرانی برگزار شود.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 10:26:16