رئیس سیا درباره نامه‌اش به سردار سلیمانی چه گفت؟

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 0:21:40
رئیس سیا درباره نامه‌اش به سردار سلیمانی چه گفت؟

تهران- الکوثر: مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره نامه اخیرش به سردار قاسم سلیمانی که نخوانده پس فرستاده شد گفت هدفش از ارسال این نامه هشدار دادن در این باره بود که به هرگونه اقدام علیه منافع آمریکا و متحدانش پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ رئیس سازمان سیا در گفتگو با شبکه خبری «بی بی سی» با تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران، گفت آمریکا هر کجا بتواند به ایران فشار می‌آورد.
مایک پمپئو که جمهوری خواهان تندرو است در این باره که آمریکا نفوذ کمی در امور سوریه داشته است، گفت: «ما قصد داریم روی این مشکلات پیچیده کار کنیم و هر کجا که بتوانیم علیه ایرانی‌ها فشار آوریم».
پمپئو در این مصاحبه درباره هدف خود از نوشتن نامه برای سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: «من می‌خواستم پیامی واضح برای او مبنی بر این ارسال کنم که آمریکا، غرب و انگلیس در منطقه منافعی دارند و حمله به منافع آن‌ها با مقابله به مثل مواجه خواهد شد. او باید به شدت از این مسئله آگاه باشد که اقدام علیه منافع آمریکا تحمل نمی‌شود».
وی ایران را منبع موشک‌های انقلابیون یمن دانست و بدون اشاره به حملات هوایی وحشیانه هر روزه ائتلاف سعودی به یمن، شلیک این موشک‌ها به سوی عربستان را «غیر قابل پذیرش» و به مثابه «اقدامی جنگی» توصیف کرد.
رئیس سیا همچنین با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا علیه ایران مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در راستای منافع این کشور نیست.

شایان ذکر است سردار سلیمانی چندی پیش اعلام کرد نامه رئیس سیا را که از طریق واسطه برایش فرستاده شده بود تحویل نگرفت و آن را نخوانده پس فرستاد.

 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 0:21:31