تبعید انقلابیون بحرینی ادامه دارد

دو شنبه 9 بهمن 1396 - 18:9:52
تبعید انقلابیون بحرینی ادامه دارد

منامه- الکوثر: رژیم آل خلیفه بحرین درادامه سیاست های سرکوبگرانه خود ضد شیعیان ، دو شهروند دیگر را از این کشور تبعید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم خلیل و اسماعیل خلیل دو شهروند شیعه بحرین صبح امروز به خارج از بحرین تبعید شدند. 

این دو برادر در سال ۲۰۱۲ طی لیستی ۳۰ نفره توسط وزارت کشور بحرین سلب تابعیت و محکوم به خروج از بحرین شده بودند و پس از آنکه دادگاه استیناف بحرین هفته گذشته تجدید نظر در حکم صادره علیه آنان و گروهی دیگر را وارد ندانسته و رأی به سلب تابعیت و اخراج آنان داد صبح امروز توسط مسوولان وزارت گذرنامه و نیروهای امنیتی به زور به فرودگاه منتقل و تبعید شدند.

وزارت کشور بحرین در سال ۲۰۱۲ با انتشار بیانیه ای در رسانه ها بدون ارائه هیچگونه ادله و توضیحی ضمن اعلام سلب تابعیت از این افراد ادعا کرده بود این افراد برای امنیت بحرین مضر هستند.

محمد التاجر وکیل سرشناس بحرینی در این خصوص به پایگاه خبری "صدای منامه/ صوت المنامة" گفت در ابتدا تصمیم بر تبعید این افراد به بیروت بوده است که پس از مخالفت مسوولان لبنانی از پذیرش آنها صبح امروز این دو برادر با گذرنامه ای که تنها یکبار صلاحیت استفاده داشته به نجف اشرف تبعید شده اند.

درهمین ارتباط بخوانید:

 

جزیره کوچک بحرین پس از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون طی حکم های پادشاهی و یا توسط وزارت کشور اقدام به سلب تابعیت از حداقل ۵۲۰ شهروند خود در قضایایی سیاسی نموده است که در پی آن تعداد زیادی از آنان که در داخل بحرین حضور داشته اند از این کشور اخراج شده و با تبعید به کشورهای مختلف بدون داشتن هرگونه تابعیتی بی خانمان گشته اند.

سازمانهای حقوقی و مجامع بین الملل بارها اقدام نظام آل خلیفه به سلب تابعیت از شهروندان منتقد این نظام را محکوم نموده و آن را انتقام جویی سیاسی و برخلاف موازین بین المللی خوانده اند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 9 بهمن 1396 - 18:7:26