درخواست برای خروج نظامیان آمریکا از عراق

شنبه 7 بهمن 1396 - 15:36:59
درخواست برای خروج نظامیان آمریکا از عراق

بغداد- الکوثر: رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق بر ضرورت خروج نظامیان عراق از کشورش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «حاکم الزامی» روز شنبه (امروز) به اقدام بالگردهای آمریکا در حمله به منطقه «البغدادی» در غرب استان الانبار واکنش نشان داد و آن را نادیده‌انگاری حاکمیت عراق توصیف کرد.

وی در این باره گفت اقدام نیروهای آمریکایی در حمله به افراد بی گناه در منطقه البغدادی و مرکز پلیس و برخی از زنان و کودکان، بی توجهی، به معنای واقعی کلمه، به حاکمیت ملی عراق و تجاوزگری آشکار علیه آن است.

الزاملی تاکید کرد که آنچه مایه شگفتی است این است که نیروهای عراقی به این علت از هواپیماهای آمریکایی می خواهند که مناطقی را هدف حمله قرار دهند که زنان و کودکان در آنجا حضور دارند، اما امروز دیدیم که آمریکایی‌ها زنان و کودکان را هدف حمله قرار دادند و به قتل رساندند و این حمله و عملیات آن‌ها نیز در حالی صورت گرفت که بدون درخواست نیروهای عراقی صورت گرفت.

وی خواستار بازخواست و محاکمه خلبانان بالگردهای آمریکایی بر اساس قوانین عراق و پرداخت غرامت به خانواده های شهداء و مجروحان شد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق همچنین از دولت این کشور خواست به حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه های هوایی عراق پایان دهد.

الزاملی بر ضرورت فعالیت های هواپیماهای نظامی و تعیین ساعت پرواز و حرکت آن‌ها تحت نظارت ستاد عملیات مشترک عراق تاکید کرد و گفت کمیته امنیت و دفاع پارلمان تدابیر و اقدامات دولت را در این باره پیگیری خواهد کرد و منتظر نتایج تحقیقات درباره این حادثه دردناک است.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 7 بهمن 1396 - 15:36:52

دسته بندی :