مذاکره کُردها برای استقرار ارتش سوریه در مناطق مرزی

جمعه 6 بهمن 1396 - 16:12:54
مذاکره کُردها برای استقرار ارتش سوریه در مناطق مرزی

تهران- الکوثر: یکی از شیوخ عشایر حسکه سوریه با یگانهای کُرد در حال مذاکره است تا نیروهای ارتش سوریه در شهرهای مرزی این استان مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، منابع آگاه اعلام کردند که یکی از افراد سرشناس عشایر عرب در استان حسکه سوریه در حال مذاکره با یگانهای مدافع خلق کُرد است.

به گفته این منابع، هدف از این مذاکرات، استقرار ارتش سوریه و نیروهای امنیتی در شهر «رأس العین» است.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که این مذاکرات تا لحظه تنظیم خبر به نتیجه نرسیده است، ولی احتمال دارد که طرف کُرد این پیشنهاد را بپذیرد.

یگانهای کُرد علاوه بر ترس از طولانی شدن جنگ علیه عفرین بیم آن دارند که دامنه این عملیات گسترش یافته و نوار مرزی را شامل شود.

آنچه هراس کُردها را دو چندان می‌کند، تجهیزات نظامی ترکیه است که به بخش دوم نوار مرزی انتقال داده میشود؛ این نوار از «المالکیه» در شمال آغاز و به «تل ابیض» و شهرهای «القامشلی، الدرباسیّة و رأس العین» در غرب می‌رسد.

ارتش ترکیه مواضع کُردها، به ویژه پاسگاههای مرزی آنان حمله می کنند. در حال حاضر، موضع آمریکا نیز مشخص نیست و بر حق ترکیه بر تضمین امنیت مرزهای خود با سوریه نیز تأکید شده است.

هم اکنون، حزب اتحاد دموکراتیک، از شهرهای مرزی که بر آن سیطره داشته بیم دارد؛ به ویژه شهر رأس العین که از نظر دفاعی ضعیف است.

منابع محلی حاضر در رأس العین خبر دادند که یگانهای کُرد، مقرهای خود در نوار مرزی را تخلیه کرده و در محله های مجاور مرزی سنگر گرفته اند.

ساکنان این مناطق از ترس درگیریها و ورود نیروهای تُرک به آن، از آنجا گریخته اند.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 6 بهمن 1396 - 16:12:6

دسته بندی :