گفتگوی سفیر ایران با مقام عراقی

پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 16:49:52
گفتگوی سفیر ایران با مقام عراقی

بغداد- الکوثر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با یکی از وزیران کابینه دولت عراق درباره روابط دیپلماتیک دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر از بغداد، «سلمان الجمیلی»، وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی عراق، روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد ایران شریک تجاری بزرگ عراق است و دولت عراق برای توسعه روابط خود با همه کشورها و در صدر آن‌ها کشورهای همجوار تلاش می‌کند.

دفتر رسانه‌ای این مقام عراقی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی عراق امروز با «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کرد و از مواضع ایران در حمایت از ملت عراق در همه عرصه ها قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، الجمیلی در این دیدار تاکید کرد که دولت عراق برای توسعه روابط خود با همه کشورهای جهان و در صدر آن‌ها کشورهای همجوار و در چارچوب رویکرد سیاسی همکاری و ایجاد روابط دیپلماتیک دوجانبه مبتنی بر تاکید بر منافع مشترک در جهت برآورده شدن خواسته ها و چشم اندازهای ملت های منطقه به دور از تنش های سیاسی و امنیتی تاکید می‌کند.

وی تاکید کرد که در این راستا اقدامات و تدابیری برای برداشتن موانع موجود در برابر روابط تجاری دو کشور در حال انجام است.

در این دیدار، سفر جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد که ایران همچنان حامی تلاش‌های دولت عراق در زمینه کمک به آوارگان و برقراری ثبات در سراسر خاک عراق و تلاش‌های بی وقفه آن برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

مسجدی تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه مند ایجاد مرکز تجاری دائم ایران در عراق و منطقه آزاد تجاری است.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 بهمن 1396 - 16:49:42