هشدار درباره بازگشت حزب بعث به عراق

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 22:29:20
هشدار درباره بازگشت حزب بعث به عراق

بغداد- الکوثر: بسیج مردمی عراق درباره توطئه‌ها‌ برای بازگشت حزب بعث عراق به قدرت هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ابومهدی المهندس»، معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز سه شنبه در سخنانی در مراسم گرامی‌داشت‌ خانواده شهدا در بصره (جنوب عراق) هشدار داد که امروز حزب بعث عراق به سرکردگی «عزت الدوری» آزادانه در حال سازماندهی نیروهای خود و نفوذ در سازمان های دولتی است و برای ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی تلاش می‌کند‌.

وی از مسئولان عراقی و مقامات امنیتی و نیز کمیسیون مستقل انتخابات عراق خواست با بررسی و مراقبت دقیق، جلوی ورود این افراد و خطر بازگشت حزب بحث به قدرت از طریق صندوق های رای را بگیرند.

معاون سازمان بسیج مردمی با اشاره به نقش بسیج مردمی در جنگ نظامی با داعش و اکنون نبرد اطلاعاتی با تروریست ها، گفت: در کنار سایر نیروهای عراقی آمادگی همکاری برای مقابله با هر نوع تهدیدی علیه عراق و نیز حفاظت از مرزهای این کشور و تامین امنیت راههای مواصلاتی و نقاط مختلف کشور هستیم.

اظهارات صریح دومین مقام الحشد الشعبی درحالی است که پیش تر نیز برخی شخصیت ها و احزاب سیاسی نسبت به خطر نفوذ و بازگشت حزب بعث عراق به قدرت از طریق لیست ها و نام های ناشناخته در انتخابات آتی پارلمان این کشور هشدار داده بودند.

انتخابات پارلمانی و شورای استانی عراق قرار است 12 ماه می 2018 (22 اردیبهشت ماه 97) برگزار شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 22:29:1