روزنامه عرب‌زبان:

معاون ترامپ دمکراسی را به زیباترین شکل خود دید

سه شنبه 3 بهمن 1396 - 0:43:33
معاون ترامپ دمکراسی را به زیباترین شکل خود دید

تهران- الکوثر: یک روزنامه عرب‌زبان‌ با اشاره به سرکوب نمایندگان عرب در پارلمان رژیم صهیونیستی در حضور معاون ترامپ، به زبان تهکم و کنایه تأکید‌ کرد که معاون ترامپ دمکراسی را به زیباترین شکل خود مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه عرب‌زبان‌ «رأی‌ الیوم» سرمقاله امروز (سه شنبه) خود را به سفر «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور‌ آمریکا به اشغالی فلسطین و سخنرانی وی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و سرکوب نمایندگان عرب در آن اختصاص داد و نوشت: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور‌ آمریکا، زمانی که برای سخنرانی وارد کنست شد تا از تصمیم رئیس‌جمهور‌ خود برای منتقل کردن سفارت آمریکا به قدس ستایش و تمجید کند، دمکراسی اسرائيل را به زیباترین شکل خود در نژادپرستی و سرکوبگری مشاهد کرد.

این روزنامه افزود: او در سخنرانی خود به میزبانان یهود خود تأکید‌ کرد که سفارت آمریکا تا پیش از پایان امسال به مقر جدید در قدس منتقل خواهد شد.

پس از ورود پنس به کنست، ۱۳ نماینده عرب در اعتراض به این تصمیم در صندلی های خود ایستادند و تصویری از قدس و مشخصا «قبه الصخره» (گنبد الصخره) را به دست گرفتند که در پایاین آن جمله «قدس پایتخت کشور فلسطین است» نوشته شده بود.

همچنین بخوانید:

معاون ترامپ عامل درگیری در پارلمان رژیم صهیونیستی

این روزنامه در ادامه با کنایه به نمایندگان دمکرات نمای صهیونیست‌ها‌ نوشت: نیروهای امنیتی بی درنگ در میان تشویق نمایندگان «دمکرات» [؟] اسرائیلی به این نمایندگان یورش بردند و این تصاویر را پاره کرده و آن‌ها‌ را نیز از سالن کنست بیرون کردند.

نمایندگان یک میلیون و پانصد هزار فلسطینی عرب به این شکل سرکوبگرانه از سالن اخراج شدند و حال آنکه میهمان آمریکایی نیز این اقدام را تأکید‌ بر دمکراتیک بودن اسرائیل اشغالگر قلمداد کرد. به این وسیله آیا بدتر از این وارونه گویی و بدتر از این اهانت به دمکراسی و آزادی بیان نیز می توان سراغ گرفت؟

نمایندگان عرب کنست که به ندای وجدان خود و آرمان های ملت خود در ایجاد کشوری مستقل به پایتختی قدس اشغالی گوش دادند، در اوج شهامت و شجاعت دیدگاه و نظر خود و ملت خود را به شیوه‌ای‌ متمدانه و دمکراتیک در برابر رژیمی قاتل، اشغالگر و غاصب بیان کردند، رژیمی که مورد حمایت کشوری است که مدعی سردمداری جهان آزاد را نیز دارد.

این روزنامه در ادامه افزود: این ملت که معاون رئیس‌جمهور‌ آمریکا را در رام الله نپذیرفتند و علیه یهودی‌سازی‌ شهر مقدس قدس و انتقال سفارت آمریکا به آن قیام کردند، در واقع،‌ سخن از زبان امت عربی و اسلامی گفتند و عمل کردند و با شهدای خود، خون مجروحان خود، بازداشت و حبس جوانان خود در زندان‌های‌ رژیم صهیونیستی فریاد زدند که به‌هیچ‌ وجه در برابر ظلم زانو نخواهند زد و به هر شکل ممکن تا آزادسازی کامل سرزمینشان مقاومت خواهند کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 بهمن 1396 - 0:42:33