پیشروی نیروی زمینی ترکیه در عفرین

دو شنبه 2 بهمن 1396 - 8:54:49
پیشروی  نیروی زمینی ترکیه در عفرین

دمشق- الکوثر: نیروهای ارتش ترکیه در ادامه حملات خود علیه کردهای تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه، یازده منطقه دیگر شهر عفرین را تصرف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش ترکیه به همراه عناصر  گروه تروریستی  موسوم به ارتش آزاد سوریه بامداد امروز در مرحله زمینی عملیات شاخه زیتون در درگیری با گروههای کُرد (پ.ک.ک و پ.ی.د) روستا‌های شنکال، وکورنی، وبالی و ادامانلی، مزرعه‌های کیتا، وکوردو، وبیبنو، تپه تل سوریه، تپه 240 و دو تپه از توابع مناطق مرزی راجو و بلبل را تصرف کردند.

به این ترتیب نیروهای مسلح ترکیه در نخستین روز از مرحله زمینی عملیات شاخه زیتون، از مسیر شمال، شمال غرب و غرب وارد عفرین شدند.

هواپیما‌های جنگنده ترکیه نیز در طول دیروز بارها مواضع  کردها را در عفرین هدف قرار دادند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که در انگلیس مستقر است، اعلام کرد  در پی عملیات زمینی و هوایی ارتش ترکیه جهت به عقب راندن نیروهای  (ی پ گ) از روستاها و مناطق اطراف عفرین 18 نفرجان خود را از دست دادند.
­براساس اظهارات فعالان کرد، 13 شهروند غیر نظامی شامل 6 کودک و زن کشته و 16 نفر دیگر از ساکنان عفرین زخمی شدند.
گزارش ها از سوریه حاکی است، در عملیات نظامیان ترکیه 5 نفر از نیروهای یگان های مدافع خلق و 10 نفر از شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز کشته شدند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته عملیات نظامی در عفرین را « نبرد ملی » خواند و وعده داد این عملیات در کوتاه مدت پایان یابد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

 


دو شنبه 2 بهمن 1396 - 8:54:34