تظاهرات در تل آویو علیه فساد نتانیاهو

یک شنبه 1 بهمن 1396 - 10:24:0
تظاهرات در تل آویو علیه فساد نتانیاهو

بیروت- الکوثر: تل آویو شب گذشته نیز صحنه تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هزاران شهروند شب گذشته علیه فساد گسترده نتانیاهو و دولت او در شهر تل آویو تظاهرات کردند. دامنه این تظاهرات تا مقابل منزل «کوبی مایمون» میلیاردر صهیونیست که به همدستی با نتانیاهو در یک پرونده فساد مالی متهم است، کشیده شد. فعالان حقوقی در اسرائیل قصد دارند هر شنبه شب در اعتراض به فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کنند.

همچنین بخوانید:

رسوايي پسر نتانياهو در رسانه ها

چندی پیش انتشار گفتگوی ضبط شده «یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو با «اوری مایمون» پسر کوبی مایمون درباره قرارداد گاز 20 میلیاردی که نتانیاهو به مایمون واگذار کرده بود موجب رسوایی گسترده برای خانواده نتانیاهو شد و دست داشتن او را در پرونده فساد برملا کرد. در این گفتگو یائیر که ظاهرا مست است به دوستش اوری می گوید پدر من یک قرارداد 20 میلیاردی برای پدر تو جور کرد ولی تو حاضر نیستی 400 شیکل به من بدهی؟

بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد، دریافت رشوه و کلاهبرداری از مدت ها پیش تحت بازجویی قرار گرفته است و مهم ترین پرونده های فساد او به پرونده های 1000 و 2000 و 3000 مشهور است که روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی از پایان تحقیقات در مورد پرونده 1000 خبر داد و تاکید کرد که ماه آینده نتایج این تحقیقات به دفتر دادستان کل ارائه خواهد شد.

 پرونده «1000» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، پرونده «2000» به سوء استفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحرونوت» جهت حمایت و پوشش ویژه، و پرونده «3000» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان مربوط است که در همه آنها نتانیاهو طرف اصلی ماجرا است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 10:21:55