تاکید ایران و روسیه برحل بحران های منطقه ای بدون دخالت قدرتهای فرامنطقه

جمعه 29 دی 1396 - 15:45:4
تاکید ایران و روسیه برحل بحران های منطقه ای بدون دخالت قدرتهای فرامنطقه

تهران- الکوثر: حسین جابری انصاری دستیار وزیرامورخارجه در امور سیاسی ویژه که در مسکو به سر می برد ، ظهر امروز با میخائیل بوگدانوف معاون وزیرامورخارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این دیدار که در تالار تشریفات مسکو برگزار شد ، دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه و نیز نشست گفتگوی ملی گروه‌های سوری در شهر سوچی روسیه ، رایزنی کردند.
میخائیل بوگدانوف در این دیدار گفت :اوضاع در خاورمیانه و شمال افریقا با پویایی در حال تحول است و فرایندهای پیچیده ای که بعضا با هم در تناقض هستند ، جریان دارد .
وی افزود : برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی  ارزیابی ها و پیش بینی ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم .
بوگدانوف به اهمیت نشست سراسری گروه‌های سوچی اشاره کرد و گفت : بعد از این جلسه هیات های ایران و روسیه به سوچی  خواهند رفت تا برای آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه ، آخرین هماهنگی ها انجام شود. بوگدانوف تصریح کرد : روسای جمهور و وزاری خارجه دو کشور همکاریهای تنگاتنگی با هم دارند و این بیانگر روابط قوی و راهبردی ایران و روسیه است .
حسین جابری انصاری هم گفت : روابط ایران و روسیه در سطحی است که اقتضا می کند رایزنی های نزدیکی با هم داشته باشیم .
دستیار ارشد وزیرامورخارجه در امور ویژه سیاسی افزود : تحولات خاورمیانه و جهان  عرب اقتضا می کند که این گفتگوها در فواصل کوتاه انجام شود . 
وی تاکید کرد : مایلم امروز گفتگو هایی در باره مجموع تحولات منطقه  و بطور خاص عراق ، لیبی با هم داشته باشیم .
جابری انصاری به اوضاع یمن و مرگ خاموش یک ملت در محاصره اشاره کرد و گفت : بحران فلسطین و بیت المقدس که برای دهه ها ادامه یافته و آخرین مورد تبادل نظر قرار می گیرد . جابری انصاری گفت : موضوع سوریه هم بخش مهمی از رایزنی ها را شامل می شود و در سوچی هم با شرکای روس و ترک ادامه خواهد یافت .
دستیار ارشد وزیرامورخارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد : مطمئنم این رایزنی ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد ، چراکه ظرفیتهای بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه وجود دارد.
وی به ضرورت تداوم همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد : همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه خواهد یافت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 29 دی 1396 - 15:32:5