ترکیه برای آغاز عملیات ادلب وارد فاز هماهنگی با کشورهای منطقه شد

پنج شنبه 28 دی 1396 - 22:17:40
ترکیه برای آغاز عملیات ادلب وارد فاز هماهنگی با کشورهای منطقه شد

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه بازیگران بسیاری در سوریه وجود دارند، گفت که برای عملیات هوایی در چارچوب عملیات احتمالی در ادلب باید هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش‌اوغلودر گفتگو با شبکه تلویزیونی «سن‌.ان‌.ان ترک» درباره تحولات اخیر سوریه و آمادگی برای عملیات عفرین، گفت: "بازیگران بسیاری در سوریه وجود دارند. کشورها، موقعیت‌ها و پایگاه های مختلفی در این منطقه وجود دارد. به منظور جلوگیری از وقوع حادثه ناگواری برای انجام عملیات هوایی باید هماهنگی‌ لازم انجام شود. این موارد توسط رئیس ستاد ارتش و دوستان ما در مسکو بررسی خواهد شد.

 

چاووش‌اوغلو درادامه همچنین اظهار داشت: پس از اظهارات مقامات آمریکا در مورد «استقرار یگانهای مرزی سوریه» در گفت‌وگو با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نارضایتی خود را از وضعیت موجود  به طور روشن و مشخص به آنها انتقال داده ایم.ایجاد یک ارتش به اصطلاح تروریستی آسیب‌های جبران ناپذیری را در روابط ایجاد می کند و می تواند به ابعاد بسیار دیگری نیز سرایت کند.

وی تصریح کرد: این موضوع را با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده ایم. آنها از نزدیک این موضوع را پیگیری می کنند. نمی خواهند اقداماتی را انجام دهند که سبب آزردگی ترکیه شود.

چاووش اوغلو گفت: ترکیه با این توضیحات راضی نمی شود. شما (آمریکا) که گفتید بعد از پایان عملیات رقه همکاریتان پایان خواهد یافت و به آنها سلاح نخواهید داد؟ این عملیات‌ها تنها علیه داعش بود اما آمریکا به تعهد خود در قبال ترکیه و فرانسه در خصوص جمع آوری سلاحها بعد از عملیات رقه عمل نکرد. آمریکا به وعده خود در مورد منبج نیز متعهد نبوده است. منتظر گام های مشخص از سوی آمریکا هستیم. پس از اظهارات آمریکا نیز عملیات احتمالی ترکیه متوقف نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


 


پنج شنبه 28 دی 1396 - 21:55:12