هشدار ترکیه به آمریکا: از تروریست‌ها حمایت نکن

پنج شنبه 28 دی 1396 - 16:1:28
هشدار ترکیه به آمریکا: از تروریست‌ها حمایت نکن

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر ترکیه به آمریکا درباره حمایت آن از تروریست‌ها در مناطق مرزی کشورش و سوریه هشدار داد و اعلام کرد که ارتش کشورش وارد منطقه عفرین سوریه خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «بینعالی ییلدریم» روز پنج‌شنبه (امروز) در نشست روسای دستگاه‌های امنیتی، در آنکارا گفت: برای حمایت از مرز‌ها و جان شهروندان و دارایی‌های آن‌ها همه اقدامات لازم را در چارچوب قوانین بین‌المللی اتخاذ خواهیم کرد. 
ییلدریم افزود مقامات دولت آمریکا طی سه روز گذشته اظهارات ضد و نقیضی ایراد کرده‌اند که این البته نشان دهنده سردرگمی ذهنی آن‌هاست، اما ترکیه در اراده خود استوار و شفاف است. 
وی افزود اقدامات دولت آمریکا در سوریه با وجود اینکه این کشور متحد ما در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، مغایر با روابط مبتنی بر ائتلاف و بلکه ناقض چنین روابطی است. لازم است واشنگتن درباره آینده منطقه ابهام‌زدایی و مواضع خود و روابطش را با ترکیه تعدیل و تصحیح کند. 
در همین حال، مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز امروز اعلام کرد که تشکیل «ارتشی از تروریست‌ها» در مناطق مرزی سوریه و ترکیه، سبب تخریب روابط کشورش با واشنگتن خواهد شد. 
وی با اشاره به موضع آمریکا که اعلام کرد نیروی امنیتی در مرزهای سوریه شامل گروه‌های کرد تشکیل خواهد داد، گفت: تشکیل «ارتشی تروریستی» در مناطق مرزی ترکیه و سوریه، لطمه‌ای جبران ناپذیر به روابط ترکیه با آمریکا وارد خواهد کرد. 
در این خصوص، چاووش اغلو تاکید کرد که سخنان مسئولان آمریکایی درباره نگرانی‌ها درباره مرزهای سوریه اطمینان بخش نیست و به‌طور کامل نگرانی ما را برطرف نکرده است. 
وی افزود: ما در منطقه «عفرین» و «منبج» وارد عمل خواهیم شد و به آمریکا نیز اعلام کرده‌ایم که نمی‌خواهیم در آنجا با متحدان خود رو به رو شویم. لازم است آمریکا روابطش را با سازمان‌های تروریستی و همکاری با آن‌ها قطع کند. در این خصوص، روسیه نیز نیابد با عملیات نظامی در عفرین سوریه مخالفت کند. کشورش درباره عملیات هوایی در منطقه عفرین با روسیه و ایران هماهنگ خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 دی 1396 - 15:58:51

دسته بندی :