آمریکا از تشکیل ارتش در شمال سوریه منصرف شد

پنج شنبه 28 دی 1396 - 10:14:10
 آمریکا از تشکیل ارتش در شمال سوریه منصرف شد

دمشق- الکوثر: وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای مدعی شد یک "ارتش" جدید یا "نیروی نظامی مرزبانی" در شمال سوریه تشکیل نخواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد که یک ارتش جدید یا یک نیروی متعارف گارد مرزی در شمال سوریه تشکیل نخواهد شد و گروه کردها موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ( پ.ی.د/پ.ک.ک) تحت آموزش این کشور در شمال سوریه نیستند.

اریک پاهون (Eric Pahon)، سخنگوی پنتاگون با ارسال بیانیه ای به خبرگزاری  آناتولی تاکید کرد: "ایالات متحده آمریکا به آموزش نیروهای امنیتی محلی در سوریه ادامه خواهند داد و هدف از این کار نیز تقویت امنیت آوارگان این کشور و جلوگیری از بروز و بازسازی گروه تروریستی داعش در مناطق آزاد شده است. این نیروها "ارتش جدید" یا "نیروی متعارف گارد مرزی" نیستند.

وی افزوده است : تمرکز این نیروها محافظت از ساکنان محلی خواهد بود و به جلوگیری از حملات جدید داعش علیه آمریکا و هم پیمانان آن نیز کمک می کند. نگرانی های امنیتی ترکیه مشروع بوده و واشنگتن نیز در رابطه با تلاش های خود در سوریه برای شکست داعش همچنان با آنکارا کاملا شفاف خواهد ماند.

این درحالیست که رایان دیلون سخنگوی ائتلاف موسوم به ضد داعش آمریکا اعلام کرده بود که ائتلاف در تشکیل "نیروی امنیت مرزی" با کردهای سوری همکاری می کند. وی با اشاره به آموزش 230 نفر گفته بود که شمار این نیروها به 30 هزار تن افزایش خواهد یافت!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 28 دی 1396 - 10:3:48