پاسخ وزیر تعاون به شایعات درباره حادثه نفتکش سانچی

سه شنبه 26 دی 1396 - 0:58:49
پاسخ وزیر تعاون به شایعات درباره حادثه نفتکش سانچی

تهران- الکوثر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایعات انتشار یافته در رسانه‌ها و نشریات را در خصوص حادثه نفتکش سانچی، غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی دانست و گفت اگر در رسانه‌های خارجی و رسمی هم شایعه‌ای درج شود بی‌شک کارکرد سیاسی دارد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی ربیعی که برای نظارت بر امدادرسانی پس از وقوع حادثه برای نفتکش سانچی به چین رفته بود پس از بازگشت به ایران گفت: بی‌شک حجم آتش در ساعات اولیه، هر کسی را که در سطح نفتکش بوده از بین برده است همچنین وجود گازهای سمی امکان زنده ماندن هموطنانمان را نمی‌داده است، ضمن اینکه کسانی هم که در موتورخانه پناه گرفته بودند از هوای سالمی تنفس نمی‌کردند و به مرور زمان حتماً دچار خفگی شده‌اند. 
او تصریح کرد: انتشار شایعاتی درباره برخورد موشک به کشتی، حاصلی غیر از افزودن غم و ماتم برای خانواده جان باختگان حادثه به همراه ندارد. 
ربیعی همچنین اقدامات چینی‌ها و ژاپنی‌ها را در تعامل با حادثه، درست و به موقع توصیف کرد و گفت روی هم رفته اقدامات کشورهای چین و ژاپن در این حادثه قابل قبول بوده است. 
­وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حادثه نفتکش سانچی را در طول حوادث دریایی بی‌سابقه دانست زیرا اولین بار بود که نفتکشی با این حجم محموله نفتی دچار حادثه می‌شود. 
ربیعی درباره جعبه سیاه نفتکش نیز گفت اطلاعات این جعبه با حضور نمایندگان پاناما، ایران و چین مطالعه خواهد شد. 
او تصریح کرد: شایعات انتشار یافته در رسانه‌ها و نشریات در خصوص این حادثه، غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی است و اگر در رسانه‌های خارجی و رسمی هم شایعه‌ای درج شود بی‌شک کارکرد سیاسی دارد. ربیعی در عین حال یکی از ابهامات موجود را این پرسش دانست که چرا این نفتکش علامتی به کشتی چینی نداد و گفت در بررسی اطلاعات جعبه سیاه باید به این نکته توجه کنیم. 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 دی 1396 - 0:58:37